sanneback

Alla inlägg den 12 november 2013

Av sanneback - 12 november 2013 20:29

det lyckades bli milen sprungen trots håll....

men på 49,23 min är jag ganska nöjd ändå :)

dock var tanken att fortsättta till timmen men då vi skulle vara på ica kvantum vid sex fick jag nöja mig med detta, och det räckte gott och väl för mig!


  


kom precis hem, stoppat in varor i kylen och tänkte snart lägga mig och sova :)

men alla fall, ica kvantum var extremt stort, mycket fint och mycket nya råvaror man inte hittat förut, så dit ska jag åka och handla nån dag(kunde inte de nu)

men det lär vara fullt av folk på den affären framöver

så vi åkte på ica maxi och handla istället, 

träffa en klasskompis, blir så glad av att se mina kära vänner

han har ju flyttat hit nu och jobbar på den park vi har hand om, kul som satan!

så jag hoppas vi ska styra ihop något snart så man kan träffa några av dom

saknar klassen fruktansvärt mycket, en härlig tid har vi haft tillsammans :)


må även berätta mer vad jag gjort, vi har ju en vattenkraftsstation som har byggts upp

och det börjar snart dra ihop sig för att allt ska vara klart, någon månad kvar tror jag

men alla fall, jag fick följa med en på jobbet idag och kika från toppen och ända ner under turbinen, sjukt häftigt och man kan inte förstå hur stort det är 


           

synd att jag bara har taskiga mobilbilder och är inte så lätt att se allt

men dom övre bilderna är ju intagsluckan, där vattnet kommer komma in till turbinen

och vi stod nere i gropen, så det är vatten ovanför oss, så  hela älven vilar mot denna lucka.

sedan ser man själva turbinbladen, dom är enorma! dåliga bilder då allt är inbyggt och man får inge svängrum för att kunna ta några bra bilder

men kul att se, och det är faktiskt sällan man har sån tur att se hela turbinen, 

för normalt ska det ju vara vatten fullt upp till luckans slut 

speciellt att kunna stå under själva rotorn, så det är jag glad av att få ha sett

det är svårt att förklara men det är ju såna här saker som är coola tycker jag, töntigt kanske

men det är ju ett enormt bygge och jag tycker det är spännande att se :)

om man får chansen att se nya saker så ska man ta vara på dom, 


   


spegelblankt som många andra dagar vid stationen :)



s.



Av sanneback - 12 november 2013 11:00

härligt, ännu en dag med solsken! tänk om vi kunde få de varje dag :)

vad piggare och gladare man skulle vara, livslust till tusen!

jobb och sedan träna, häng på ica kvantum med mimmi, VIP kväll på nya affären ;)

joel jobbar sista kvällen sedan blir han hemma! vilket jag ser framemot 


 


veckans träning ser ut så här! och troligtvis blir det väldigt lugnt på fredag, vilket kan behövas

så idag ska jag försöka peppa mig själv för att springa alla fall milen, sedan får vi se hur länge jag orkar 

annars så har jag bra tisdagsmusik från så mycket bättre!



s.

Ovido - Quiz & Flashcards