sanneback

Alla inlägg under oktober 2012

Av sanneback - 31 oktober 2012 21:20

skolan rullar på.. lite segt men de har ändå gått fort om dagarna,

imorgon är de sista dagen och sedan helg!! kommer bli skönt som fan

planerat hittills är att gå på relaxen på storsjöbadet på fredag

ska dit med mimmi, cecilia och sandra, någon mer kanske vill med också :)

de blir nog skönt att få koppla av, prata och basta , bada



 


   


det är alltid fin soluppgång eller nedgång (oftast) när man åker buss till ström och hem,
men synd bara att man inte kan be bussen att stanna så man får ta kort :P
annars så har vi handlat lite mat och sedan blev de gymmet, 7 kilometer löpning och mage,
hade nog inte riktigt energi för styrka, lite trött idag eller hela denna vecka, men blir väl så när man kliver upp tidigare och kommer hem senare.. kommer nog in i de snart
nu ska jag sova och ladda för sista dagen,
 
s.
Av sanneback - 30 oktober 2012 17:55

äntligen hemma! och haft en kanonbra helg :)

började köra kl halv sex på fredagen, kom till stan runt tretiden.. otroligt lång dag

men när jag kom hem så lämnade jag av bilen hos pappa och magnus kom och hämtade mig, mamma visste ju fortfarande inte att jag skulle komma..

och när jag äntligen var i klösta och klev innanför dörren så stod hon bara och tittade på mig,

sedan kom hon med lite tårar och kramade mig! härligt att hon blev så glad :)

vi käkade gott, badade och basta hela fredagen så de var skönt att koppla av,

sedan lördagen vankades det fest på eftermiddagen, fixa lite i stan hämtade kim och sedan hem och göra sig i ordning, kvällen var riktigt bra alla fall, vi åt och drack gott :)

sedan kul att träffa lite släktningar och umgås med familjen



 


 


 


 


   annars så har jag gått i skolan... kom hem sju på kvällen igår vilket var sjukt jobbigt,

fy hatar att komma hem så sent men men

idag han jag precis med halv fyrabussen så kom hem vid halv sex istället men de är fortfarande sent och så kliver man upp efter fem så de är segt just nu...

men ikväll ska jag alla fall på gymmet, kommer kännas skönt att komma igång igen efter några dagars vila vilket helt klart behövdes, bara koppla av :)

annars blir de väl duscha sedan sängen... inte kul alls att inte kunna eller orka göra någe

men helgen får man ta igen den tiden och hitta på roliga saker


s.


Av sanneback - 25 oktober 2012 19:54

nu är det mesta fixat inför resan imorgon! de är några saker kvar som jag inte kan stoppa in i bilen än.

men de gör inge, tar det imorgon :)

har även bytt till vinterdäck så nu kan jag åka säkert, till en viss del så klart, köra försiktigt ska jag!

och när jag bytte så varje person som åkte eller gick förbi kollade konstigt på mig, precis som om en tjej inte borde byta däck! inge fel med de, är ju bra om man kan på fall att de händer någon olycka och man är själv och ingen kan hjälpa en, ska man bara stå och vänta på bättre tider eller skaffa kunskapen att kunna göra de!

är inte svårt precis,


 


de var verkligen pissväder, de var snöblandat regn och blåste så de var inte så kul att byta dom, men sedan efter alla däck var gjorda blev de helt stilla och solen kikade fram en aning!


 


ne nu ska jag faktikst sova, upp tidigt imorgon, runt fem hade jag tänkt så jag kommer hem någon gång,

åh vill vara hemma nu, måste sova nu så de blir imorgon nån gång!

de blev även knäppa lite kort sista dagen uppe i gränna verken!

de har varit vädigt konstigt väder mest hela dagen faktiskt, men inte så konstigt, de är nu de ska bestämma sig om de ska vara kallt, snö eller bart.. haha



 


   


s.

Av sanneback - 25 oktober 2012 08:13

Åh snart får jag åka hem, jag längtar faktiskt!! Kommer kännas skönt att få komma till Östersund igen :)
Jag åker väldigt tidigt imorgon, ska åka förbi killarna jag var med i vara för att se hur de är med dom sedan åka vidare hem! Åker direkt till mamma, vilket jag längtar till, klösta och alla djur:) wiiee
Så ikväll blir de packa och lägga sig sjukt tidigt så jag orkar köra hela dagen, vet inte om jag måste lägga om till vinterdäck heller, ska höra med folket hemma och se vad som är bäst! Ne nu ska vi åka och byta flyg lysena:)

Av sanneback - 23 oktober 2012 18:06

har käkat och fixat en massa saker... oj vad jobbigt och struligt allt blev!
jag fick mail av skolan idag att jag måste på ledarskapsutbildning nästa vecka vilket är min sista vecka praktik..

så må åka hem en vecka tidigare, vilket är tråkigt för det är praktiken som man lär sig på

men känns också skönt att få komma hem men längtar inte till att gå skola 8.15-17 varje dag..

sedan hade jag ju bokat fygbiljetter för att åka hem då mamma fyller år i helgen men de går ju inte eftersom jag måste ha med mig bilen hem.. mindre kul att lägga ut de och inte ens nyttja biljetterna..

men men så kan de vara i livet ibland, allt går inte som planerat!

men helgen kommer defenitivt spenderas i klösta <3

nu ska jag och två till ut och springa! hepp hepp!!!


 


s.

Av sanneback - 22 oktober 2012 12:47

efter löpturen blev de fruktsallad, har inte ätit de på länge och hade en massa frukt i kylen som jag glömt bort, så passade på att göra upp den innan de blev gammalt , oj så gott de blev!


     


sedan la jag mig, som sagt jag somna väldigt lätt och sov hela nattet vilket jag inte gjort på länge tror jag, var nog ganska trött men skönt är de! så idag är jag pigg :)

   morgonen börja med felsökning och sedan byta ut en sensor.. och ja de var lite trångt att komma åt den för dom andra killarna så jag fick krypa ner och fixa de, tur man är liten!


 


haft lunch så nu ska vi fortsätta att jobba !


s.

Av sanneback - 21 oktober 2012 19:11

allt känns lite bättre just nu, fått över bilder på externa hårddisken så dom överlevde!!!

åkte till min arbetskamrat imorse och han hjälpte mig att fixa de, vilket jag är väldigt glad över :)

dock kunde han inte instalera om datan så får fixa de när jag kommer hem,

men har skoldatan så får klara mig med den några dagar till...

filmerna sket vi i för de skulle ta hela dagen att föra över, men har några avsnitt så jag kan lyssna på ikväll då jag ska sova, haha annars vet ja inte hur jag skulle ha gjort!


Annars så gick jag och maria (tjej i huset) på en promenad, såg parken när jag åkte till jocke och de var aldeless rött och gult över allt där, så de blev en tur dit

de fanns lite hästar, getter och andra djur som de gick att kolla på :)

de var riktigt fint och tror att under våren då allt blommar skulle vara helt underbart att gå där!



 


 


 


 

'

   


Vi var ute i två timmar typ, men skönt var de, inte så kallt men de småregna lite...

men man är ju inte gjord av socker heller!

nu ska jag faktiskt ut och springa lite, de var så skönnt igår och de är lika väder idag så passar på, för hemma är de väl snö så de går ju inte, slippa löpbandet lite också!


s.


Av sanneback - 21 oktober 2012 09:18

Ligger i sängen och har precis vakna, idag vet jag inte alls vad jag ska göra, datorn är paj och de suger så jävla mycket!!! Fan vill inte ha en annan dator och hur ska jag klara mig här nere nu? Har telefonen men är ju inte ens i närheten av vad jag använder den till som jag gör med datorn... Och alla bilder först och främst som är borta! Skitsaker!

Annars igår så blev de träning på morgonen, sedan blev de bara vara hemma och försöka fixa datorn, men blev bara arg så då sprang jag ute en sväng, 8,5 kilometer och de kännes skönt då men datorn var detsamma när jag kom in igen... (Där jag bor kan man säga de är som frösön, härliga långa uppförsbackar och riktigt fin utsikt om vädret hade varit klart och fint! )

Men som tur är så är de en tjej som var kvar här i helgen som erbjöd sig att kolla på film, och de var väldigt snällt, så vi kikade på top gun och catch me if you can och den filmen var riktigt bra! Kul med verklighetsbaserade filmer och konstig att jag inte sett den innan för den har funnits ett tag :p men de var trevligt!
Nu ska jag käka frukost och sörja min dator lite mer, och fundera vad man ska köpa för nästa dator...

Skapa flashcards