sanneback

Alla inlägg den 6 november 2013

Av sanneback - 6 november 2013 21:10

ligger i sängen och ska ringa joel för att säga godnatt 

har varit hos mimmi, fick god mat och mysstund i soffan :)

en bra onsdags kväll, slippa äta och vara själv!

imorgon torsdag och dagarna går närmre helgen

som ska bestå hittils av baskettittning på fredag och crossfitt pass på lördag morgon

ska alltså på ett "nybörjar"pass på crossfit här på frösön, och gruvar mig lite redan 

det är ju väldigt intensivt och blir nog väldigt jobbigt, men ska bli kul att testa :)

sedan får man se vad som sker, kanske en tur till lit, det är byfest pågång 



annars tror jag att ja har lite livsångest just nu, 

känns som att man gör inget speciellt mer än att jobba, sova, äta, träna 

är det de livet går ut på tills man dör?

NE så nu ska det sparas pengar så man kan ta sig någon stans då och då

upptäcka saker och se andra delar av världen 

men jag vill inte backpacka under längre tid, satsar hellre på många små resor, 

en weekend någon stans bara för att komma iväg! paris, london, rom 

och så klart en längre resa till USA, ett måste innan man blir för gammal eller skaffat barn

men att åka dit kommer man nog behöva göra flera gånger för att se allt man vill

bara att lära sig kameran helt innan så ska jag också få vara en sån som tar massor av coola/ härliga bilder av olika delar runt om i världen, vilken lycka det skulle ha varit!


        



s.


Av sanneback - 6 november 2013 09:00

idag är jag mycket piggare, ingen huvudvärk och trött kropp så idag är det bara att köra på

ska jobba lite med vattenkraften idag, så de ska bli kul 

efter jobbet blir det gymmet, promenad och bodypump ska det bli

ja jag har fastnat för bodypump igen, vilket är bara kul

man får mycket mer uthålliga muskler, sega muskler vilket är bra om man ska göra nått ansträngande

i gymmet blir det mest stora och sega muskler :P bra med variation 

sedan är jag bjuden på middag hos mimmi, skönt att slippa äta själv

joel går på nattpass ända till fredag.... så det suger

varken sova eller äta tillsammans dessa dagar, men han och jag måste ju jobba, tyvärr... 

kan man inte vinna på lotto och göra de man vill? 


     


annars så är jag väldigt intresserad av olika nyheter, joel brukar säga att jag är duktigt på att hålla koll

så om han undrar nått frågar han mig och jag förklarar så mycket jag vet :P

och jag följer gärna allt som går att följa, av det som är intressant att läsa om

tex när breivik hade gjort sitt attentat i Norge följde jag det konstant på nyheterna

samt den två-tre veckor långa rättegången följde/läste jag om på aftonbladet

man brukar ju ofta kunna följa med live, att det är en reporter som skriver vad som sägs i rättssalen 

och för nån vecka sedan var det om olyckan på frösön, han som krocka in och körde ihjäl två unga

så på öp kunde jag läsa vad som sas under rättegången, och idag kom domen, 

han fälls, men vilket straff är det att komma med? med tanke på att två personer dog av denna man..

och att två människors liv är inte mer värt än detta.... helt sjukt

samt att denna person verkar inte ha någon som helst ånger över det som har hänt

han gick ju på krogen någon vecka efter krocken...

men det dåliga samvetet kommer nog ikapp han, om det är om 1 eller 10 år hoppas man alla fall på att det ska komma fram, och att han kan be om usäkt till familjerna som blivit drabbad.

och idag hålls rättegången om den 10-åriga flickan som blev påkörd av en motorcykel i lillhärdal

så det ska bli spännande att se vad denna person får för straff, samma eller kanske mindre då det bara var ett litet barn som dog? svenskt rättssystem suger otroligt mycket

det är så vridet åt fel håll, skada mot personer räknas mindre än om du skadar djur,

som att skjuta en varg, fyra års fängelse kan du få.... men döda någon... sammhällstjänst



s.

Ovido - Quiz & Flashcards