sanneback

Alla inlägg under mars 2013

Av sanneback - 31 mars 2013 21:18

Idag har vi varit till klösta! Varit ute i solen med alla hundar, mysigt värre!
Sedan blev det torvalla, köpte med oss mat så vi grilla hamburgare! Sedan myst med hundarna där!
Lånade även badkaret, saltbad fick det bli :) sedan kortisonsalva när vi kom hem! Tuggat i mig allergitabletter samt tavegyl (klådstilande) så man kanske kan låta bli att klia sig inatt! Hoppas på att allt läker ihop snart
Gick och träna alla fall, men tog de lugnt så man inte blev allt för svettig så det inte klias så mycket, går ju inte att låta bli att gå dit heller
Inorgon åker Joel på skotertur med lillebror! Jag stannar hemma och tar det lugnt, träna och hoppas på solen sticker fram inorgon också:)
Ska plugga lite, sedan sticka på middag då han kommer hem!
Nu somnar jag snart! Natten

Av sanneback - 30 mars 2013 21:36

Jävlar vad trött jag är just nu, men har haft en kanon dag!
Strålande sol och vindstilla! Vi drog upp till bydalen vid nio, träffa Cecilia!! Henke 1 & 2 , moxell för skoter upp på fjället, sedan släppte pojkarna av oss så vi fick sitta i solen och snacka medans dom åkte och lekte:) Blir en del då man inte setts på nästan 3 månader! Och så skönt det var att sitta där, märks i ansiktet också!
Sedan åkte vi ner för kolbulle!
Hem till mor, duscha och äta ännu mer mat! Lite påsk mat sedan goda älgköttet, så är sjukt mätt just nu, och trött! Somnar ovaggad helt klart..

Imorgon får vi se vad de blir, kanske torvalla eller lit en sväng :) blev middag hos Joels föräldrar på måndag istället, men vill hänga med Harry!
Blir även träning imorgon, rygg och biceps står på schemat! Får se om jag hänger med Joel på hans gym eller om jag kör själv på härliga fristilen:)

Antar att alla har haft en jävligt bra dag, härligt att kika på alla bilder då man sitter i solen, kör skoter, fjällen eller annat! Märks att alla gillar då solen kommer fram, sällan folk är ute då det är kallt och grått ute ;p
Våren år påväg! Klockan ska fram och ljusare om dagarna, kanske därför man är på så bra humör också?!

Nu ska vi kika en film och sedan sova,

Av sanneback - 29 mars 2013 20:14

oj vilken bra kväll jag hade igår! trevligt folk och mysig kväll

eller jävligt kul, killarna har ju sina tankar och ideer för sig själv, mupparna

kul fast det inte blev ingång på nån krog och löqen fick en fin wiskey av oss! 

vaknade pigg och massor av energi idag, jävligt glad är jag också

om någon skulle ha sett oss imorse så tror jag nog man skulle fundera på om vi hade nått fel

bråttas, skriker, spelar vollyboll med ett paket bindor, dansar, kollar på spya medans man äter nudlar, spelar hög musik och har allmänt damp ! men kul har vi tillsammans

gick ut i solen, hängde lite på torget innan mimmi och nadja kom

käkade på the rock, inte det bästa men de gick ner!

strosade på stan, sedan hem för att åka till lit och lasta skoter
imorgon åker vi till bydalen! och ÄNTLIGEN få träffa cecilia<3

ska bli en tur upp på fjället, killarna lär ju köra iväg en stund, 

vi ska sitta och lapa sol och må gott :)


   

vi tänkte åka och träna nu på kvällen, men ställt in skotern med bilarna

ingen orkade gå i kylan :P så vi lägger oss och är pigg inför imorgon!

vi ska käka i klösta så de blir åka dit på en gång efter bydalen!

och på söndag ska vi äta i torvalla, hänga med hundarna och må bra :)

fortsatt trevlig påsk på er gott folk !


s.


Av sanneback - 28 mars 2013 19:56

Fan vad skönt det är att vara hemma igen, kom hem till en superfin lägenhet med nya blommor, städat och nybäddat :) Joel kan han <3
Hämtade Harry igår, oj så glad han blev, min lilla kille<3 mys i sägen på morgonen och härlig morgon promenad med han i solen!
Men han fick åka till Pia och Christer igen.... Känner mig som världens sämsta människa, men just nu går det inte! Är sämst i huden och mår skit, och blir nog inte bättre med pälsdjur i vår lilla lägenhet! Och han är så glad av att få vara där, leka med mille, åka till husvagnen! Mysa med dom! Så ska dit några dagar i veckan istället, träna han och umgås, hjälpa dom då det inte hinns med så klart! Han kommer bli den bästa hunden, han är så duktig i allt och med träning kommer han bli underbar! Harry! Men känns som om att hans mamma(jag med tanke på jag tagit hand om han sedan bebis) överger han! :( klump i magen...
Men som tur är han nära mig och ska göra allt jag kan för att få vara med han så mycket som möjligt!

Men till en jävligt kul sak istället, jobb intervju den 8 april! Gladare än gladast! Så får se vad ger för nått! Men ska inte ha för höga förväntningar, men en chans är alltid nått!

Sedan så har jag tränat idag, ben och mage! Hade redan ont när jag gick där ifrån, kul att man blivit starkare på två veckor jag han träna i Norge! Heja mig! Sedan är det bara 1 kg kvar tills målvakten, också jävligt nöjd över de! Nu ska det bara fixas en "liten" grej sedan kan jag faktiskt säga att jag är nöjd med mig själv till 110% och det är fan inte dåligt :) tja fina sommar och känna sig bekväm i kläder igen!

Har handlat nya skor, och varit på Apoteket..... Salva, salva, allergimedecin, hoppades på kortisontabletter men hade inga kvar, så knaprat de lilla jag hade hemma bara för att allt ska lägga sig! Må kontakta läkaren så jag får mer..
Sedan ska jag inhandla allt till sommaren, ni ska få se vad jag käkar varje dag bara för att få må lite bättre! Men de tar vi då! Värsta har inte börjat än, vad glad ni som inte har eksem och pollenallergi, går ju att få hjälp om man har en sak, inte båda som mig, vet också att man inte ska klaga, vissa har det värre! Men ibland går det inte att hålla sig, och så är alla människor här i världen!

Ikväll blir det party för hela slanten! Lilla löqen fyller år så vi ska fira lite till han, sedan att det är härliga påsk! Bra väder och snart vår :)
Blir nog en hel hög med folk! Kul som fan! Men saknar vissa, men hoppas jag kan träffa några i helgen, sedan till veckan då tid finns, skönt att allt är som de ska, alla är hemma, kan inte mer än att säga att jag är äckligt glad just nu, kärlek till alla i min närhet <3

Av sanneback - 28 mars 2013 19:56

Fan vad skönt det är att vara hemma igen, kom hem till en superfin lägenhet med nya blommor, städat och nybäddat :) Joel kan han <3
Hämtade Harry igår, oj så glad han blev, min lilla kille<3 mys i sägen på morgonen och härlig morgon promenad med han i solen!
Men han fick åka till Pia och Christer igen.... Känner mig som världens sämsta människa, men just nu går det inte! Är sämst i huden och mår skit, och blir nog inte bättre med pälsdjur i vår lilla lägenhet! Och han är så glad av att få vara där, leka med mille, åka till husvagnen! Mysa med dom! Så ska dit några dagar i veckan istället, träna han och umgås, hjälpa dom då det inte hinns med så klart! Han kommer bli den bästa hunden, han är så duktig i allt och med träning kommer han bli underbar! Harry! Men känns som om att hans mamma(jag med tanke på jag tagit hand om han sedan bebis) överger han! :( klump i magen...
Men som tur är han nära mig och ska göra allt jag kan för att få vara med han så mycket som möjligt!

Men till en jävligt kul sak istället, jobb intervju den 8 april! Gladare än gladast! Så får se vad ger för nått! Men ska inte ha för höga förväntningar, men en chans är alltid nått!

Sedan så har jag tränat idag, ben och mage! Hade redan ont när jag gick där ifrån, kul att man blivit starkare på två veckor jag han träna i Norge! Heja mig! Sedan är det bara 1 kg kvar tills målvakten, också jävligt nöjd över de! Nu ska det bara fixas en "liten" grej sedan kan jag faktiskt säga att jag är nöjd med mig själv till 110% och det är fan inte dåligt :) tja fina sommar och känna sig bekväm i kläder igen!

Har handlat nya skor, och varit på Apoteket..... Salva, salva, allergimedecin, hoppades på kortisontabletter men hade inga kvar, så knaprat de lilla jag hade hemma bara för att allt ska lägga sig! Må kontakta läkaren så jag får mer..
Sedan ska jag inhandla allt till sommaren, ni ska få se vad jag käkar varje dag bara för att få må lite bättre! Men de tar vi då! Värsta har inte börjat än, vad glad ni som inte har eksem och pollenallergi, går ju att få hjälp om man har en sak, inte båda som mig, vet också att man inte ska klaga, vissa har det värre! Men ibland går det inte att hålla sig, och så är alla människor här i världen!

Ikväll blir det party för hela slanten! Lilla löqen fyller år så vi ska fira lite till han, sedan att det är härliga påsk! Bra väder och snart vår :)
Blir nog en hel hög med folk! Kul som fan! Men saknar vissa, men hoppas jag kan träffa några i helgen, sedan till veckan då tid finns, skönt att allt är som de ska, alla är hemma, kan inte mer än att säga att jag är äckligt glad just nu, kärlek till alla i min närhet <3

Av sanneback - 27 mars 2013 07:38

Igår blev set löp 5 km, sedan biceps och mage, gick jävligt bra alla fall
Men när jag kommer hem blir det annorlunda träning, så får se vad de ger för nått!
Sedan kom Ivar(han vi hyr stuga av) en fet sak som snackar sämst norska, eller en som är svårare att förstå.. Han skulle väl säga hur vi skulle betala men visste inte mycket, så får se hur vi ska lösa de!
Denna dag börjar mindre bra, nysnö, och det är fan inte lite som kommit! En decimeter om inte mer! Körde fast så vi fick backa nästan hela vägen tillbaka! Så Roy fick hämta upp oss istället för att köra ända upp :p blä
Ska bra här till tolv, inget allvarligt som vi ska göra idag, dra lite bultar på huvudaxeln och hoppas på att det inte blir något fel!
Men jag hoppas också på att hemvägen är bra, att det är skottat(brutet som norskarna säger) hela vägen, sedan så säger han att fastlandet är bättre än här ute! Så får tro de då,
Vi ska fixa klart allt i stugan sedan åker vi HEM :):) glad, jaaa

Av sanneback - 26 mars 2013 13:54

sista hela dagen idag! skönt som FAN :D

imorgon jobbar vi bara halvdag sedan bär det av hemmåt!

jag hoppas på att föret är okej att köra på

vi fick vinter igen! varit vår hela helgen men igår kväll börja det snöa...

skulle tydligen fortsätta med de, inge kul om man ska köra... inte på desssa vägar alla fall

länge sedan jag hade en sån hemlängtan som jag har nu,

och tänk om vi skulle ha vartit kvar en och en halv vecka till...

vi ska snart åka hem, eller dom håller på att skriva omdömmen om oss nu.

hoppas på något bra alla fall :P

fick ett bra mail från mamma också, ännu mer hopp om jobb efter skolan!


 


känns härligt att ryktet är bra om mig, men ändå fundersam om hur hon fick nys om mig?!

men kul är det alla fall, så får slå henne en signal och kolla vad som händer :)

men inte helt fel om man får börja och jobba hemma i östersund, istället för att flytta

kanske man kan slå sig till ro äntligen!

vi ska nog bara "hem" till stugan, byta om sedan åka på gymmet efter detta

det är biceps och mage som står på schemat. lite extra löp också :)

imorgon är det vila, eftersom vi ska köra hela dagen så blir det hem och mysa med sjöludd<3

men det tråkiga är ju faktikst att få åka ifrån allt fina här

önskar det var sån här natur hemma i östersund! men långt ifrån...

när man tjänar pengar kanske man kan åka på lyxsemester i norge :P haha

en stuga här kostar ungefär lika mycket som en dyr utlandsresa i en vecka...

så kanske skönare att åka till ett varmare land, med sandstränder och solstolar istället!

joel, ska vi ta och fara en till sväng? vore väl skönt!?

dock tror jag vi får nöja oss med stockholm i år, blir kanske tre resor ner bara denna vår!

sedan hoppas på att sommaren hemma blir bättre än ifjol,

då man kunde ha shorts kanske 3 gånger under hela sommaren :/

ne nu ska vi åka hem sedan gymma!!!!


 


s.



Av sanneback - 25 mars 2013 19:23

Dagen har gått sjukt fort, så det har varit skönt

fixat hissmotorer igen... haha men lite kul är det

det är bara jag, jocke och roy just nu, alla är lediga annars!

så det är ganska skönt, man får göra lite mer och försöka sig på saker.


dock har jag sjukt ont i huden... känns som om att jag aldrig får vara bra!

vill sola sedan hem till mamma, bada saltbad, kortison och hoppas på tur.

men ska ju inte var så här nu, pollen är ju inte här än!

kommer avlida om jag ska ha så här resten av livet konstant, året om

börjar ju bara tidigare och tidigare...

vill också hem till joel så man får kramas lite. saknar pojken min <3

jag hoppas att det blir riktigt fint väder hemma under påsk!

får se vad vi hittar på, hem till mor ska jag alla fall! äta hennes goda mat :)

umgås massor med harry! lilla killen min <3


 


s.

Skapa flashcards