sanneback

Alla inlägg under januari 2013

Av sanneback - 31 januari 2013 17:56

precis satt mig i soffan, 

joel åkte och hämta kinamat som vi beställt!

vi lyxa till de lite idag :)

har varit på gymmet en sväng!

men fy vad mycket folk de är vid halv fem tiden.. 

så imorgon blir jag där tidigare!! 

sedan är de om jag får kalla de de, fjortisar, i mängder, går gärna dit 4-6 st tillsammans!

som ligger och halv stretchar och "tränar" magen, fast mestadels kollar telefonerna och på alla andra..

gör de ni ska så andra får plats, och släpp telefonen!!! 


 

idag har jag även vart ute med harry en massa, 

skönt väder dock blåsigt :/

kollat tv och inte så mycket mer :P lugn dag helt enkelt :)

harry ska med pia och christer till husvagnen i helgen

vi ska vara i torvalla med mille och caspar!

på lördag blir de inflyttningsfest hos skamman

men vet ja inte vad vi hittar på! de visar sig :)

 

     

 

s.

Av sanneback - 30 januari 2013 18:58

idag så gick skolan väldigt bra, engelskan klar alla fall :)

men har inte saknat ström alla fall... tur man inte behöver åka dit så ofta

sedan så när jag kom hem så stack joel på gymmet

och när han var fem minuter bort så gick jag på mitt gym, 

harry må ju tränas att vara själv, men de måste vara i små omgångar från början.

när joel kom hem så kom han med benet i munnen och inge pip! så de en bra början!

på gymmet vart de 4 km uppvärmning, sedan ben och triceps!!

ett väldigt bra pass, har även ont i axlar/rygg sedan igår!

lite kul att tänka på att man har ökat en del sedan man börja..

både med styrka och kondition! vilket är ju toppen :)

sedan har jag ju sakna ett par glasögon, dom har varit borta i en månad

men kan inte komma ihåg vart jag lagt dom, letat över allt!

men när jag grävde lite i ryggan på skolan idag så låg dom där fint i fodralet!

kanske är liite smått dålig på leta..fast tittat i ryggan minst 5 gånger

men känns bra att ha dom igen! 

imorgon så kanske vi åker på skotercrossen som är på arenan, men vi får se

annars blir de film med joel och henke! 

nu ska jag fortsätta mysa med herrn, var länge sedan vi hade en kväll tillsammans känns de som!

blir nog kika skyfall, inte sett den än! 

           

Dagens enkla klädsel!! 

 

Ha en mysig kväll alla, 

 

s.

 

 

 


Av sanneback - 29 januari 2013 16:00

nu börjar jag få i ordning på mig själv, åtminstonde idag!

engelskan är klar, skulle ha skrivit både cv och personligt brev

plus 3 main reports på engelska (en rapport man skriver då man gjort ett jobb)

så imorgon åker jag till ström för att redovisa, gå igenom betyg och sånt!

back on track

så joel får vara hemma med harry,

kommer bli skönt att han är ledig en vecka efter inatt!


 


imorse så stack jag på gymmet,

det är de som gör att jag blir både piggare, får energi, rensa tankar! GLADARE

så gymmet är viktigt för mig, fast de låter konstigt men de är min lilla fristad,

om jag inte får gå dit blir jag helt tokig... klättrar på väggarna typ

men idag blev de rygg och axlar,

ett helt nytt program , endast lösa vikter och inga maskiner!

och hjälp av en cabelcross! många bra och effektiva övningar blev de :)

nu ska jag mata harry, ut och sedan laga nån mat till mig..

kväller bjuder på att jag ska leta infomation till examensarbete och starta med de

plus kika lite tv i mellan åt,


         


                                        


s.


Av sanneback - 28 januari 2013 16:01

 

           


dagen har varit helt okej, 

en skönt träningspass på morgonen, 

sedan kom mimmi föri en stund :)

även pia som vakta harry så vi fick handla upp lite mat..ekat i kylskåpet

så nu ska jag ägna mig åt plugg resten av kvällen

alla fall försöka få nått gjort, måste! 

längtar tills joel är ledig! så man får umgås med han lite


           


   


s.


Av sanneback - 26 januari 2013 18:35

 


kom hem nu min mupp<3


s.   

Av sanneback - 24 januari 2013 21:11

 


det fick bli en harry, sötaste du :)


inatt kom joel hem, dundersjuk.. så han har legat och fryst samt svettas hela natten

och idag har han mest legat i sängen.

så jag har tagit hand om båda små liven idag :P 

hoppas jag klarar mig från sjukligheter, känns inge kul alls om jag ska bli de!

har käkat lunch med pappa idag också, snackat lite och så!

samt tränat, de blev 30 min löpning(6 km) sedan mage i 30 min :)

skönt att komma iväg efter två dagars vila!

nu ska jag vänta tills de blir någe bra på tv.. sällan de händer

imorgon blir de middag hos mamma, sedan visar de sig vad dagen har att erbjuda. 


 


s.

Av sanneback - 23 januari 2013 12:12

     


gårdagen bestod av att hämta denna underbara varelse,

åh så otroligt söt han är!

det är en dansksvensk gårdshund, sån som abbe :) (mammas hund)

vi hämta han i rättvik, så de var en bit att åka

men allt har gått bra den första natten, klart de är lite ovant,

han har ju inte mamman eller syskonen länge, men han har varit lugn!

han har mestadels sovit på joels arm,

och ingen olycka innomhus än (vad jag vet) men de kommer väl

men de är ett heltidsjobb med så bebisar, ingen säger att de kommer bli lätt

men de vet jag ju sedan innan, och det bästa är ju att jag är hemma 6 veckor innan praktik

så massor av tid har vi!

kommer bli en del tjat om hund, men går ju inte att låta bli :)

ska åka med pia en sväng på dagen och köpa en riktig bädd till han,

sedan småsaker, koppel, matskålar, skitpåsar, leksaker,!

annars ska jag sitta och kolla på en konferans som skolan har,

inte så lång men lika bra att kolla och se vad dom säger

jocke och anders har varit hit, vi har hållt på att fixa med stockholmsresan i april..

segt att behöva åka dit en dag för att redovisa arbetet...

boendet är klart i norge, känns otroligt skönt!

mimmi och felix kommer förbi ikväll, kika lite på han :)

länta tills joel kommer hem och sova så klart,,

är trött efter springet ut och in inatt :P (kommer bli så dom närmsta veckorna)



s.




Av sanneback - 21 januari 2013 19:17

idag så har jag och jocke fixat lite med boendet till norge!

han med stugan skulle höra av sig imorgon, så hoppas på de bästa :)

har annars tränat och tvättat, ska nu plocka lite och fixa

blir storstäd imorgon innan jag och joel drar!

vi båda är nervös men de kommer bli toppen :)

mer får ni veta imorgon då allt är klart och vi är hemma igen, wiiiee


 

saknar thailand

<3


s.



Skapa flashcards