sanneback

Alla inlägg under mars 2014

Av sanneback - 31 mars 2014 21:00

humöret är uppe trots tandläkaren idag.... 

det gick bra, inte samma smärta som sist vilket jag är överlycklig för

mamma höll mig sällskap och det tror jag hjälpte mig också

nu är det endast 3-4 ggr kvar om det går som de ska :)

men gruvar mig inför när dom ska börja fästa porslinsfasaderna 

dom kommer slipa mina tänder som jag kvar ner till tandköttet....

för att skapa en "kona" där man sedan ska fästa dom nya!

låter väl kul? ser inte fram emot detta, speciellt inte nedslipningen, tandköttet lär vara ganska så ömt då när man är klar :/ men det kommer förhoppningsvis bli bra efteråt

ska höra om jag kan få bleka tänderna samtidigt så får jag ett helt nytt leende ;)


jobbade sista timmarna trots avdomnad mun och trött...

var tveksam om jag orkade träna något idag

men efter intag av torskgryta, potatis och ärtor i solen blev jag genast på bättre humör 

dock var balkongen för kall så det fick bli golvet istället, funkar de med :)

så det fick bli lite vila innan löpning till gymmet, axlar, triceps och bröst

sedan löpning tillbaka, tog en omväg så det blev ungefär 6 km totalt

så har precis tryckt i mig kvarg med frysta bär som är mixade(blir glassliknande)

med hackad mogen mago samt en knäckemacka! så gott


 


mina bryn och fransar blev riktigt bra, ska bara spara ut lite till och gå dit igen

så kanske dom äntligen kommer bli jämna och fina,

och färga fransarna svarta gör ju inge heller, ser man inte allt för hemsk ut utan maskara :P


nu ska jag sova, var så trött imorse då jag somna sent av all oro...


s.


Av sanneback - 31 mars 2014 06:33

Jaha, då blev det vinter igen... Men antar det försvinner ganska fort, eller jag hoppas på de!

Denna vecka känns inte alls ha startat bra... Tänk om man kunde få ligga i sängen en hel vecka och jobba därifrån? Då hade jag blivit nöjd tror ja! Men det är bara att kasta sig på cykeln och trampa på jobbet, försöka vara glad tills kl 11...

s.

Av sanneback - 30 mars 2014 21:00

slutet på mars och våren är verkligen påväg!

jag längtar tills dom börjar sopa bort allt grus här på frösön, 

men längtar inte tills allt ska börja bli grönt... men vi får se hur de går


gårdagen var väldigt mysig, satt i solen innan mimmi och sofia kom

sedan tog vi oss ner på gräset för att göra årets första grillning :)

vart väldigt lyckat tycker jag, gott och inte alls så tokigt för att vara första gången

plus så har jag införskaffat mig en riktigt snygg och söt grill till sommarens kvällar


     

 

det blev slappa i soffan, snack och filmtittning, samt lite slummer från vissa ;)

men alla var ganska trött, jag var trött för att jag vakna så tidigt

hållt igång hela dagen och när man väl slappnar av så kommer väl det trötta

men det var väldigt stjärnklart denna kväll, hade önskat vi kunna åka ut, 

det var ju samt earth houer, hade varit kul att sett från backen hur de såg ut i stan

men vi släckte alla fall allt(okej inte tv:en) så tända ljus över allt


idag så har jag hållt på konstant sedan sju(egenligen sex...sommartid)

först hade jag råkat kliva i salva så det var fläckar mest över allt i lägenheten

så tog dammsugaren och sedan skura jag av allt så det vart rent

börja plocka ut allt ur byrån samt trälådan för att hålla på med målning 

snabbt på rusta, inhandla roller och börja.... massor av lager men nu är dom alla vita igen

vart ganska bra ändå, men gillade inte det svarta i vardagsrummet så blev bättre nu

mellan målningarna har jag varit ute och sprungit, så otroligt skönt

löpningen går lättare och lättare, 50 min löpning är inget alls, det känns knappt längre

har även kört ben och magpass hemma, ett bra sådant 


men imorgon är jag tillbaka på gymmet :D som jag längtar

bokade även tid för att fixa brynen och fransarna imorgon

jag måste försöka få ordning på mina bryn, dom är verkligen hemska :P

dock så blir det ett besök hos tandläkaren igen..... fan vad jag gruvar mig :(

har förträngt att jag ska dit men kika i kalendern och där står den förbannade tiden

men det är bara för smärtan, tror jag grinar nästan varje gång jag är där

som tur är följer mamma med imorgon, så jag slipper vara själv

det är inte alls kul, men nu ska dom försöka få ut resten av roten som jag för allt i världen hoppas har dött så det slipper göra ont i hela huvudet när dom ska dra ut skiten 

och efter denna gång så är det bara 3 ggr kvar.... men i juni kommer jag ha nya fina framtänder 

sedan så slapp jag betala, hade varit mindre kul att betala 19 tusen för detta "fina" kalas

men försäkringsbolaget gör detta, mamma gjorde ett bra jobb då hon anmälde olyckan fast hon var förbannad att behöva åka till bräcke för första lagningen en solig lördag i juni :P

men jag får väl vara nöjd att jag är sällan sjuk, haft en sjukdag från jobbet sedan jag starta

så kanske kan stå ut med tandläkaren.. men det är inte kul och smärtan är ju inte ens i närheten av en förkylning men ändå!


ne nu ska jag sova, förbereda mig för morgondagen, godnatt



s.



Av sanneback - 29 mars 2014 13:30

gårdagen var en riktigt låg dag, jobba nästan 7-19... så gårdagen var lugnt

efter jag kom hem blev det en snabb duscha sedan till mimmi för fredagsmys med sofia

men var alla fall på mullberg för inspektion av första turbinen, finväder var ett plus

sedan tycker jag det är så kul att se allt, vingarna är enorma!!


             

låg i sängen ganska tidigt för jag skulle upp för att besiktiga bilen idag

som för övrigt klarade sig galant, samt är det inte besiktning förrän om 2 år igen 

men vakna tidigare, kl fem var jag vaken men la mig igen... somna om till sju då telefonen ringde

fick samtal från USA och en genast blev man pigg igen 

kändes skönt att få snacka lite :)

gick en morgonpromenad i 6 plus och strålande sol 


     

åkte och handla mat tills dagens och årets första grillning!!

jag ser fram emot det grymt mycket, köttet ligger nu i marinad och grillen ska skruvas ihop

snart kommer mimmi och sofia som ska umgås med mig hela kvällen, 

det är ju även earth houer, så släckas en timme kommer det göras

intag av rosevin och äta massa gott! en bra lördag känner jag på mig att det blir :)

var till lit en sväng, fick lite verktyg av pappa så jag kan försöka börja fixa rummet

åkte till mamma och gick en lite promenad med dom innan stan igen

har dock blivit lite molnigt men fortfarande varmt, så ska sitta på balkongen en sund, 

läsa lite bok och njuta av livet! 

fast allt inte är som man vill just nu, så trivs jag i detta 

jag tar vara på allt jag kan , det måste man :)


s.


Av sanneback - 27 mars 2014 20:52

Efter tre timmar var jag äntligen klar!! Smärta och åter smärta, men helt klart värt det,
Ett par blommor till min fina farmor och farfar<3 saknar allt som har med dom att göra, och dessa blommor fanns över allt på deras gård, jag och Kim brukade plocka dom som inte var utslagna och gissa färgen! Så dessa blommor var en självklarhet till minne av mina fina :)
Sedan är det en text från ken rings låt du&jag!

Nu ska jag smörja in mig sedan plasta över natten så slipper lakanet bli svart! Hoppas på att de går att sova bra :) den sitter på rätt sida så jag kommer sova på den sida jag brukar!
Imorgon är det besiktning av första turbinen på mullberg, hoppas att selen inte skaver allt för mycket, plus så ska det vara bh löst men bikini får vara min vän så länge, tänker inte gå helt näck imorgon på jobbet :p
Men hemma gör de ju inget, tur det är helg första dagarna så kan man gå utan och då läker det snabbare!

Godnatt :)

s.

Av sanneback - 27 mars 2014 10:30

Sitter och tar en snabb lunch, ska snart bege mig mot tatueraren :)

känns förjävla bra!!! resultat kommer efteråt!

 


efter gymmet blev det en skön middag på ballen i solskenet!

sedan så blev det storstädning av en riktigt skitig lägenhet, men nu är den fin igen!

tog mig även ut på en löprunda på 8 km,gick väldigt bra, flög fram och hade riktigt bra energi

sedna så är de ju så fint ute nu, man vill inte springa på gymmet

förstår inte folk som går dit för att springa när man kan göra de ute!

samt på frösön är det så upp och ner, vilket är bra, man får mer muskler aktiverade än om man springer på ett plant löpband :P

sedan såg det ut som att det var stjärnklart så fort ut med kameran

men lyckades inte så bra, tror det är mycket ljusare ute nu fast det är mörkt så det funka inte


    

 

s.


Av sanneback - 26 mars 2014 12:00

 


alltid lika härligt att cykla till detta! :)

ljus ljus och åter ljus, kan inte få nog av det ljusa vi fått, och är så glad att det kommer fortsätta bli ljusare samt att det komer hålla i sig några månader till!! härligt

nu är lunchen slut och ska återgå till jobb några timmar till


s.

Av sanneback - 26 mars 2014 06:00

gårdagen var så sjukt effektiv!! gillar såna dagar då man gör massor av saker

det blev inte gymmet efter jobbet utan hem för käk och sedan röja rummet

bar upp alla saker på vinden, sortera vad som ska slängas och sparas

så nu är det saker som ska på tippen kvar och det kan slängas efter tapetseringen

sorterade kläder och hängde upp det som ska hängas

sedan blev det fort bort på elgiganten, inhandla en ny snygg damsugare ;)

längtar tills jag får köra den idag haha

på gymmet, otorligt bra ryggpass, kontakt och styrka utöver det vanliga

handla lite mat(dock blir det bättre handlig idag) sedan betala alla räkningar

däcka i sängen vid halv tio och allt kändes väldigt bra


 


idag så kommer det bli en pass gym efter jobbet, ben och mage

sedan blir det hem för storstädning, kommer bli så skönt!

få lite fint, eftersom jag inte haft en damsugare så är det grymt skitigt hemma,

sedan känns de skönt om det är städat innan helgen, dock kommer det bli stökigt igen :P

har beställt en kul målarfärg till mitt sovrum som ska målas i helgen också,

så idag ska jag plocka ner hyllan och spacka hålen så det blir bra

känner mig lite som en handywoman, jag klarar saker mer än vad jag tror

och tycker det känns bra att inte vara beroende av så många, man måste testa för att lära sig

visst kan saker gå dåligt men då får man göra det bättre nästa gång :)


vakna som vanligt aldeless för tidigt, kl 05:20 var jag pigg, så ska snart cykla på jobbet

men vill hem snabbt, städningen har aldrig känts så lockande :O

s.


Ovido - Quiz & Flashcards