sanneback

Alla inlägg under november 2014

Av sanneback - 30 november 2014 21:43

jag har varit i lit och spenderat helgen där med småbarna, eller små och små är dom väl inte

jag kika vädret och solen skulle visa sig igår så då bestämde jag att vi skulle åka skridskor

tänkte först på mosjön men den var helt snöig och de är inte så kul att åka på

så då åkte vi till singsjön, och vilken fin dag vi hade

finaste isen jag åkt på hittills, plus solsken hela tiden, och barna gilla de också

prickade in ännu en fin dag för att göra en utflykt på :)


                             


idag så har vi bara slappat hemma, byggt puzzel, kikat filmer och spela tvspel

väl hemma har jag städat, tvättat och tränat 

men längtar otroligt efter herr finland, men imorgon får jag äntligen krama han

och det där att sova med han, de finns inge bättre! 

vi har också en sak vi ska göra hela december, kanske kommer med de senare om vi lyckas :P

nu ska jag sova och försöka peppa för jobb, inte länge kvar innan ledighet!!! 


s.

Av sanneback - 28 november 2014 07:29

Nu har killarna åkt....känns redan väldigt tomt här hemma :/ men som tur är kommer han tillbaka redan på måndag <3
och förövrigt är han bäst!!!

Vardagsrummet vart mestadels klart i onsdags, dom fixa med eluttag mm igår.
Men de blir inte så mycket inreda än så länge köket inte är på plats, vill ha nån stans att ställa grejer på när de kommer :)

Annars så ska jag iväg på jobbet snart, vi fylle 125 år så de ska firas med föreläsningar och lunch

Jag hoppas även på sol i helgen, så vi kan leka ute och jag behöver solljus & energi, helst hade jag åkt till nån strand och slappat på men de får väl vänta...

s.

Av sanneback - 26 november 2014 12:00

renoveringen fortsätter, eller killarna gör ett grymt jobb!

jag hjälper till med de jag kan, men jobbar så de har inte varit superlätt för min del

men nu är de sista färglagret som ska strykas innan golv ska läggas in

förhoppningsvis har vi det mesta klart idag


killarna åker tillbaka till finland på fredag och jag ska spendera helgen i lit med småsyskonen

sedan hoppas jag att min pojk kommer nästa vecka nån gång

för då ska vi montera kök... vilket kommer bli en utmaning

men lovar att allt kommer bli kanon när de väl är på plats :)


har inte så mycket mer att berätta just nu... 


 


morgonens damm!


s.

Av sanneback - 23 november 2014 18:51

i fredags så körde vi rivning av tapeter. så nu är de kaos här i vardagsrummet 

där vi förövrigt sitter i solstolar och spelar bingolotto, en vanlig söndagskväll hos Keränen-Bäck


 


men igår så ville vi göra nått roligare än renovera, så vi körde på utflykt till mullberg

alltså vår vindkraftpark för att åka skridskor på lilla sjön som finns där :)

de tråkiga var att det var väldigt dimmigt så vi såg inte så många turbiner...

men vi hittade en väldigt fin is, nästan för fin, knakade en del och sprack lite över allt :P

tror det hörs lite på andra filmen om hur det knakar i isen, men det gick bra ändå

   



 

 
 

sedan så stack vi till fettjeåfallet för att visa lite natur för kompisen som är här 

den var lite kul att se hur det såg ut nu jämfört med för några veckor sedan 

lite små fruset och väldigt mycket is lite över allt, så det var halkigt att gå!


                       

det var väldigt skönt att komma ut, vi alla har varit småsjuka mest hela veckan 

så friskluft var verkligen ett måste, nu känns allt bättre och träningen kan komma igång igen

jag gick en promenad runt berget imorse och det kändes okej, så gymmet får de bli imorgon

sedan på kvällen så åkte jag och herr finland till klösta för 90års kalas, 

barbro den söta damen hade storkalas, härligt med alla folk samlade!

jag körde så finland fortsatte ut med hans kompis för att göra lördagen extra rolig

kan tänka mig att det inte är superkul att komma till sverige och spackla, måla, lägga golv i två och en halv vecka utan att göra något kul, så de unna jag dom, speciellt baksmällan idag :P

sedan hoppas jag på att det börjar fortsättas att fixas här hemma, jag måste dock jobba.. 

vi får se när killarna åker tillbaka till finland igen, men min kommer tillbaka innan köket kommer, hoppas jag på alla fall :) 



s.




Av sanneback - 21 november 2014 08:20

nu börjar äntligen de andra sovrummet vara klart 

lite småfix och sedan är det bara att flytta in sängen igen :)

vå målade och la golv till 11 igårkväll, och det ser superbra ut

jag målade ena väggen med kalklitir färg, en ljusgrå färg som ser ut lite som stenvägg

resultatet vart grymt bra, och längtar att se allt på plats 


 


sedan måste jag visa att de lila kök som var i andra sovrummet åkte ut

och fick bli en cool tegelvägg istället :) herr finland är överlycklig av sitt verk med lampan och allt

dock så ska ju slangarna bort och byggas in i en låda

 

mimmi kom förbi med söte hund en stund också, 

snackade i kaoset när killarna la golvet, 


i helgen blir det lugnt, vi får se om vi ska göra nån utflykt någon stans på lördag 

kanske inte så kul att komma från finland och behöva renovera hela tiden :P 

sedan på kvällen så ska vi fira barbro som fyller hela 90 år! 

annars så blir de spendera mesta tiden i vardagsrummet som är nästa rum att ta tag i


s.


Av sanneback - 18 november 2014 08:47

igår så började projektet att riva tapeter, jag hade hoppats på färre lager 

visst var de färre men de var förtvarande massor av tapeter... 

men jag undrar om amn tapetserade samma taperter i varje rum på äldre tider,

vi såg lika tapeter här som i förra rummet :P

detta är botten, fin va? haha 


   

killarna fortsätter så klart med arbetet idag, som tur är är väggarna inte i lika dåligt skick som i förra rummet, vilket gör att vi kanske kan flytta in där ganska snart, slippa sova i vardagsrummet 

igår laga jag massor av mat, och matlådor till tre personer 

fläskfilegryta och fyllda kycklingbröst :) jag hoppas det kommer smaka 

blev även en tur till gymmet, rygg! men känner mig halvkrasslig 

så idag blir det lugnt, nu får jag väl åka på förkylningen för första gången på evigheter

är sällan sjuk, kanske nån halsontdag men går oftast över en dag eller två

feber minns jag inte sist jag hade, eller magsjuka, så peppar peppar!

var ju aldrig sjuk när jag jobba på dagis heller, vilket är konstigt

med tanke på allt man får handskas med där :P

så jag hoppas på att mitt immunförsvar håller i sig! 


s.





Av sanneback - 16 november 2014 21:13

helgen har gått grymt fort... måndag imorgon och de känns inte alls så kul

jag vet inte men de känns som att jag aldrig får vila ut, eller när är man utvilad?

även fast jag sovit bra så är jag trött i kroppen men antar att så kan de vara ibland 

i fredags så efter jobbet hjälpte jag till med måleriet, lagade trerätters sedan bowla vi

kul men dock så förlorade jag som vanligt...är verkligen superdålig på de

i lördags så blev det sista lagret av färg klart, sedan blev det slappa framför tv:n 

idag så har vi städat undan för det nya golvet som också har hamnat på plats

oj så bra det blev, är imponerad över killarnas jobb, rummet ser ut som ett helt annat :)

imorgon börjar vi med nästa sovrum så vi får sova i vardagsrummen för tillfället 


   


men jag stack iväg en stund för att vara med på lovis namngivelse, söta barn 

Har även haft skype med Sofia, över en timme snacka vi! tycker dock att hon kan ta och komma hem istället!!


 


s.

Av sanneback - 13 november 2014 20:05

Hänger på Arlanda vilket är mindre kul...
Vill bara hem, och jag blir hämtad av käraste finnen :) skönt att ha han hemma, han och hans kompis har jobbat på riktigt bra dessa dagar hemma, är spänd på att se hur de ser ut, och renoveringen fortsätter hela helgen, förhoppningsvis ska vi väl klämma in nått kul också!
Men har haft två intressanta dagar i Danmark, har hört och sett mycket spännande saker!

s.

Skapa flashcards