sanneback

Alla inlägg under maj 2014

Av sanneback - 30 maj 2014 21:33

       


spenderar fredagskvällen på berget, löpning i skogen och parfekt väder för de

idag har vi spenderat mesta tiden på stan, fixat massor av bra saker

eller jag fick med mig hem ett par bra skor för vandring 

dels för att vi ska iväg och paddla kajak på söndag, är aspepp!!

har velat det hur länge som helst och nu äntligen ska jag få åka iväg på de

vi kör på en tvådagars tur och det blir nog parfekt :)

imorgon hoppas jag på riktigt bra väder, vi ska grilla och ha de mys!


godnatt


s.

Av sanneback - 29 maj 2014 22:04

Det känns så skönt att vara hemma igen :) igår vart den en lång jobbdag, slutade vid tiotiden på kvällen och idag har vi kört från Malå... I finvädret!
Men har haft en väldigt härlig eftermiddag, vi har träffa pappa en sväng, suttit på balkongen, spelat basket med Sofia, Jocke och Markus, samt Mimmi som hade söta hunden med sig :) härligt med sommar och hoppas det håller i sig nu i veckan då jag ska vara ledig, kommer sitta väldigt bra!

s.

Av sanneback - 27 maj 2014 22:23

Tillbaka i Malå igår, ingen tandläkare då när hon var sjuk! Kanske lika bra de... Dock känns de segt att vänta och gruva sig till efter sommaren!
Så kom hit vid fyra tiden, käka sedan stack vi på gymmet och lite lätt lagom löpning :)

Idag så var de ju så klart jobb, förhoppningsvis blir vi klara tills torsdag så då får man äntligen åka hem! Man blir lätt less på att bo på hotell under längre tid, tänk dom som ligger borta konstant?! Aldrig få vara hemma i sin säng, äta de man vill, gå som man vill och ha alla som man vill i sin närhet! Just nu saknar jag mina vänner väldigt mycket.... :/
Annars idag så blev det vila från träning, så vi tog och käka årets första och största mjukglass jag ätit.
Men så klart var den väldigt god men lyckades inte ens äta hälften av den!
Imorgon vankas lång dag så ska ta och sova nu :)

Godnatt

s.

Av sanneback - 25 maj 2014 20:55

sitter och tittar på en väldigt spännande hockeymatch mellan ryssland och finland 

jag hoppas verkligen att finland vinner, det måste dom!!


igår så vart kvällen riktigt bra

sällskapet kom vid sju ungefär, efter en stund hemma så plocka vi upp två till från hotellet för att käka lite god och alkohol, tummen upp för de :)

det avslutades med massa dans samt ett dopp i kalla storsjön, jag stod kvar och glad på land alla fall :P


   





somna väldigt gott alla fall

idag så har vi bara tagit det lugnt här hemma, 

käkat mat och sedan hälsa på mamma med tårta och blommor 

fick återvända till stan själv då han fortsatte upp mot malå igen 

så har gått en promenad, röstat och stretchat ut mina ben...

har så ont efter gårdagens benpass, fast lite skönt är de ju :P


måste försöka packa...inte gjort det än! sticker till malå igen imorgon efter tandläkaren

och jag ser inte fram emot att få mina framtänder nerslipade imorgon :/

hoppas bara på att det inte blir för mycket smärta så jag kan köra 5 timmar utan problem imorgon men det visar sig! ska gå med dom provisoriska tänderna i två veckor för sedan ska mina egna porslinständer vara färdiga för att sätta dit :) hoppas på det bästa


s.



Av sanneback - 23 maj 2014 17:45

började dagen med att inte ha sovmorgon... 

så stack ut och sprang och sedan hämta hem min fina cykel från jobbet :)

vad varmt det var, kl halv åtta 22 grader!! riktigt skönt

och cykeln är perfekt för mig, cyklar väldigt skönt på den! 

käkat god frukost, för att sedan sticka till mamma en stund och njuta av vädret


             

   


härligt värre, dock har det börja blåsa och dom hotar med regn

kanske bra om det får regna lite, det är så kvavt ute just nu... 

har varit och snurrat på coop i mängder av folk, löning och fredag=kaos

men hade inte så mycket som jag behövde, fixa ett extra lås till cykeln, ingen ska få chansen att kunna ta den i sommar :P handla lite extra och sedan hem


åh imorgon kommer jag få besök, lite hastigt men då jobbet drar ut på tiden i malå...

så kommer han hit :D överglad fast vi bara varit borta från varandra en dag  haha

jag kommer även åka till malå på måndag efter tandläkaren för att fortsätta jobbet där uppe


ska käka i mig mat sedan ska jag dra mot gymmet!



s.


Av sanneback - 22 maj 2014 22:26

jaha, då var man hemma igen, och de känns smått konstigt, varför vet ja inte

kanske för att man ska få sova själv.... 

men går att hålla ut, lite mer än en vecka kvar bara :)

så idag börja jag åka från parken vid halv ett, var hemma vid fyra ungefär

en resa som brukar ta ungefär 5 timmar tog 3,5 timmar!!! oobs... 

men skönt att komma hem någon gång

sedan så var bilen så rolig att köra, så det gick undan!!

väl hemma har jag handlat mat (det viktigaste) och tvättat upp alla kläder

lämnade bilen på flygplatsen och sprang hem 

var och letade i odenskog men hitta inte avis där så jag åkte tillbaka på frösön

det är ungefär 9,5km från flyget till mig, en skön löptur

samt så gick det snabbare än vad jag trodde, kanske den spännande hockeymatchen i öronen som gjorde att det gick ganska bra, 


 


och så mycket grönare det är här hemma, gräsmattorna.... 

det är gräset som är värst för min del och som "blommar" hela sommaren

jag hoppas att det kommer gå bra detta år från dålig hy.. fick lite problem i malå men tog snabbt en kur kortison så det blev bättre, men nu här hemma lär det slå till igen

det visar sig väl, nu ska jag sova och hoppas på att jag kan sova ut imorgon! ledig


och jag saknar redan den dära finnen..


 


s.


Av sanneback - 21 maj 2014 23:11

Gårdagens jobbdag slutade med lite för mycket knivlekande, inte alls nöjd med bandage, men blev mycket bättre då vi fixa en specialhandske för mitt fina bandage :p skar av en del hud vid sidan av knogen, andra lagret av skin försvann! Så det blev lite blodigt, och måste tejpa för att inte få in skit i såret!

På kvällen vart det finväder och då blev det lite promenad/löpning, hälsa på ännu mera skog och ha det trevligt :)

Ikväll är det sista kvällen i Malå, känns grymt tråkigt att lämna pojken... Det är fortfarande jobb kvar men eftersom jag jobbat 11 dagar i rad så får jag inte fortsätta, vilket suger lite! Men om en vecka är han hos mig i Östersund vilket jag kan stå ut med att vänta till :)
Så idag fick vi åka och hämta en hyrbil 8 mil bort så jag kan ta mig hem imorgon...
Men ska bli skönt med mitt gym, min mat, min säng och vänner!

Sedan fick jag ett sånt mysigt mms imorse, löqen och sofie fick en liten flicka inatt, stort grattis till dom :) jag längtar tills jag får träffa den lilla!!

Godnatt!!


s.

Av sanneback - 20 maj 2014 10:30

då när vädret inte alls är bra för reparationer så måste vi avvakta

sedan så byter jag kollega och kan inte utföra något annat jobb medans 

för han har inte kommit hit än!

så då får man gå en sväng i skogen innan vi försöker oss på jobb igen


               

     

eller så får man tillverka pilbågar, något måste man göra medans man väntar på bättre väder 


   



inta lite lunch sedan så blir det tillbaka till parken och försöka jobba igen :)

sedan ikväll hopps jag på löpning och lite gym, 

det är perfekt löparväder, inte för kallt, småfuktigt och blött, det gillar jag att springa i

sedan löpspåret vi sprang i förrgår är väldigt fint, mjukt spår med massor av backar upp och ner

ha en fin dag :D 



s.


Skapa flashcards