sanneback

Alla inlägg under september 2014

Av sanneback - 28 september 2014 22:14

Besökte klösta fallet idag för att komma ut en stund :) fiska och grilla lite,
Helgen har ju bjudit på jävligt tråkigt väder sedan så har energin inte varit på topp, alla fall inte hos mig efter en hård vecka..
Så vi har mestadels myst bara, tränat lite(faktisk ute) samt spelat en del tvspel, somna tidigt och dragit oss länge på morgonen!
Synd att allt det roliga alltid skall ta slut så fort...måndag imorgon och finnen åker hem
Men tar halvdag imorgon, sedan är de jobb neröver som gäller! Känner mig inte aspepp men de blir nog bra bara man kommer iväg


Är så grymt sugen på massa vatten just nu, gillar verkligen dessa foton!

Godnatt :D


s.

Av sanneback - 26 september 2014 22:17

Fy fan vilken jävla vecka det varit, denna dag tog nog priset på allt men jag KLARADE det!!!! Så nu har man Level 1 på SPRAT!
är verkligen sjukt nöjd över de så nu får man jobba i rep :D min kollega fixa de också vilket är grymt bra, teamwork
Och detta är inte lätt, en kille fick tyvärr lämna efter ett grovt fel så han fick inte ens fortsätta.. så här tummar man inte på nått.
Men har aldrig svettats eller varit så nervös någonsin, ta körkort är inte ens i närheten av detta..men de är roligt som fan, man måste tänka och fokusera på de man gör, man sitter trots allt i två rep! Nu ska man bara träna och jobba och kanske kan ta sig till Level 2 också ;)
men måste nog säga att mina ben har nog aldrig varit så blåslagen som dom är nu, men jag har haft minst ont av vad alla andra haft, gymmet har gett resultat på uthållighet och styrka
Men min finaste finne åkte hem tidigare så när jag kom innanför dörren så hade han lagat lasagne, sallad och vin, samt ett par fina blommor stod på bordet!
Nu har vi bara myst i soffan och försöker planera ihop resa till vintern

s.

Av sanneback - 24 september 2014 22:04

Håller fortfarande på med utbildning, massor av saker i huvudet om vad man ska göra och vad man inte ska göra! Gäller att göra allt i rätt ordning och säkert, det är inte lätt även fast de kanske låter så.
Men vi hänger endast i rep, sitter i vår egna selar sedan är de vi själva som bestämmer vart vi ska på ett säkert sätt, och så klart alltid sitta fast i repet även fast du behöver byta rep eller redskap utan att falla!
Så svårt att förklara om man inte vet så mycket om de,

Så här har de sett ut i lokalen senaste dagarna :) hänger folk lite över allt! Grymt kul är de också, men jag är nervös inför testet, man ska ju kunna klara av alla moment felfritt... bara att vänta och se!
Men nu väntar jag på att finaste finaste finne ska komma hit! Han är nog i taxin påväg hit från flyget...jag är överlycklig, så jävla härligt att han kommer och åker hem till Östersund på fredag :) 


s.

Av sanneback - 22 september 2014 19:15

igår så blev det en väldigt långdragen resa hit till stockholm 

skulle åka med flyget vid 19:45 men vi kom inte iväg förrän 22:45 

väl på arlanda tog väskorna en evighet och taxin var inte där.. 

sedan så åkte vi nog den äckligaste taxiresan jag nånsin gjort, det kom ju en hel del regn igår samt så regna de på bra när vi kom..vilken resulterar i massor av vatten på vägarna, men de tyckte chauffören att de gjorde inge.. även om ABS systemet sattes in konstant.... ne vi fortsätter att köra i 140 km/h

stod bara på nyheterna om att en bil fick vattenplaning och voltade, så vad sitter man själv och tänker?

så stressigt hade vi absolut inte samt tycker man ju att säkerheten går före att komma fram snabbt när föret är som de är, alla fall vad jag har i huvudet när jag kör andra människor

 

så idag vakna man halvtrött men det har funkat bra ändå

har hållit igång hela dagen med rep, redskap, knopar och klättring

grymt kul men så mycket man måste hålla reda på! 

om vart man ska sitta fast, hur man ska ta sig förbi hindret mm. 

och det är krävande, måste ju använda kroppen en hel del, 

 

men nu ska jag bara koppla av och sedan sova, ta igen lite missade timmars sömn :)

 

s.

Av sanneback - 20 september 2014 21:30

prickade in ännu en kanon dag att vandra på! helt otroligt 

solsken och lagom varmt, samt en helt underbar natur

hoppas på att det fortsätter så här, vill besöka ett par fler platser innan kylan

men får se om man hinner, känns tveksamt då vi snart är i oktober 

idag gick jag  blanktjärnsrundan samt en avstickare 

så det fick bli lite över 4 timmars vandring med abbe :) 

här är en del bilder från dagen, dock kan jag inte ladda upp alla för dom är för stora...    


                   


laddat batterierna för kommande vecka 

åker till stockholm för utbildning på rep, för att kunna använda de i jobbet

kunna gör som killarna som inspekterar bladen med rep, så ska vi kunna göra de själv istället

men det är tre nivåer, detta är första och en hel veckas utbildning 

det kommer bli spännande men nervöst, vill inte göra fel för då kan de bli väldigt jobbigt :P


denna vecka har känts grymt tung... men förhoppningsvis kommer denna vecka bli bättre

då man troligtvis kommer ha huvudet full av knopar och vart man ska förankra sig!

sedan hoppas jag på att helgen bjuder på en finne här i östersund 

 

s.

 

 

 


Av sanneback - 19 september 2014 22:25

       


s.

Av sanneback - 17 september 2014 21:13

                       


s.

Av sanneback - 16 september 2014 21:05

för att jämtland är så jävla bra!


                 


s.

Skapa flashcards