sanneback

Alla inlägg under juni 2014

Av sanneback - 28 juni 2014 22:50

Kvällen avslutades med solsken och löpning på stranden, helt underbart :)

Godnatt

s.

Av sanneback - 28 juni 2014 16:57

ligger i sängen på ett otroligt sött ställe, Gits gård heter det :)

det är ett väldigt personligt sött "hotell" eller mer som en stor gård med massa gamla hus att bo i

kom hit igår vid niotiden lite halvlullig... haha träffade nämligen stålmannen och en tjej från kiruna på arlanda igår då jag väntade på nästa plan till göteborg :P

stålmannen hade svensexa men var helt ensammen, så snacka lite med han 

sedan tjejen från kiruna var också ensammen så vi hängde en stund i baren... haha

en förvånad finne när jag kom och lukta lite sprit ;) men kul och trevligt hade jag under väntetiden

idag så skulle dessa jobba men eftersom vädret har varit sämst... ösregnat och åska

så då åkte vi på ullared istället! oj så mycket folk! men hitta inte mycket alls, nån deo typ :P


   


men nu har det klarnat upp lite och hoppas på en mycket finare dag imorgon :)

för jag hoppas verkligen att man kan gå på liseberg utan att behöva bli blöt.. 


s.


Av sanneback - 27 juni 2014 15:18

Sitter på flygplatsen för att åka till Stockholm sedan vidare till Göteborg!!
Äntligen får jag vara tillsammans med min fina finne :) (igen) var ju inte allt för länge sedan sist men känns som evigheter...
Och sist jag var i Göteborg var för två år sedan nästan, var ju på praktik på vestan och jocke var på samma ställe, det var den bästa praktiken av dom alla :p då vart det ju ett besök på Liseberg (ett måste om man är där på besök) så jag hoppas att det kanske blir en dag där denna gång också..men beror på vädret!

Trevlig helg :)

s.

Av sanneback - 26 juni 2014 22:49

Slutet på juni och fortfarande 6 grader och regn.... tycker synd om dom som har semester nu! Vem vill njuta av detta? Kan ju lika gärna jobba om det ska vara så här..
Mamma åker till Grekland idag, den enda resan do hitta dom närmsta dagarna, jag förstår att det är fult över allt...snacka om art resebolagen tjänar pengar just nu :p

Idag så har jag fått hjälpa till med att sätta ihop en generator på en vattenkraftmaskin, riktigt kul och jag gillar ju att få hålla på med sakerna, skruva, problemlösa och bli lite skitig! Den ligger borta i Åre så var ganska sent hem idag...
Mimmi kom förbi och käka, snacka och drömde oss bort på nya lägenheter/hus! Jag vet precis vart jag vill bo just nu, men dom där pengarna vet jag inte om man vill betala för detta ställe men drömma får man alltid ;) åkte med henne till stan och gymmet (väldigt sent pass för att vara mig) men det var skönt, har varit svårt att tagit sig tiden att träna senaste veckorna... så det fick bli ben och mage samt löpning hem!

Godnatt


s.

Av sanneback - 24 juni 2014 21:30

ojoj känns som att jag bara flyger och far mest hela tiden just nu

på fredag åker jag till göteborg och sedan vidare till falkenberg :)

endast för att pojken är och jobbar där, så får man passa på och åka på ännu en minisemster

och jag har som sagt inte så mycket semester inplanerat denna sommar 

så så klart passar jag på då jag kan göra något kul :)


annars är det så klart jobb, har det väldigt lugnt just nu...

så jag passa på att såga av trädet som var för vägen i almåsa 

har annars städat kläder, hängt och vikt så det är fint över allt, 

sedan stack jag och sofia på en tur med naturpasset, lite enkelt då det är efter vägarna

önskar att det var som förra året mer i skogen, det var svårt att hitta kontrollerna :P

och nu sängen, den efterlängtade sängen...kommer bli skönt att sova:)


         



japp jag använder tjocktröja och dubbla leggings...det är så kallt

men har fyndat fina stickade tröjor nu på slutet och dom kommer väl till pass alla fall :P


s.


Av sanneback - 23 juni 2014 06:30

tillbaka i Sverige efter ett par helt underbara dagar i Finland

jag önskar att vi kunde vara kvar och njuta lite till

men midsommar var riktigt bra, vi fick en solig för och eftermiddag under denna dag :)

dock var det lite smått kallt, fast tror det var de mest över allt!

vi käka god frukost, åkte in på marknad och en härlig bar vid vattnet för att umgås 

tillbaka för lite lek och käk, innan vi åkte och kika på "majbrasan" från båten,

och resten av kvällen spenderades med att hänga i bastun och badtunnan!

det var så trevligt, träffa alla olika nya människor och denna plats är ju så fin

jag har haft en sån bra midsommar som man kan ha, med en helt underbar kille<3


                                        


Jag är verkligen överlycklig för att fått träffa denna finska man  

jag kan inte beskriva om hur glad jag är, eller hur lycklig jag är just nu

han är den perfekta personen för mig :) 

det känns som att vi känt varandra i evigheter men det är bara 6 månader

och förhoppningsvis kommer det inte ta så länge innan Mr Keränen flyttar till mig<3

det är planen att efter sommaren ska vi bo på samma ställe, 

vilket gör mig ännu mera gladare, jag vill inget annat än att ha denna man i mitt liv 


 

Nu kommer det bli jobb några veckor innan jag har min enda planerade semestervecka i slutet på juli

men det kanske kommer en och annan dag ledigt innan!

dock så ska jag försöka spara på dagar till vinter

jag vill dra en långresa till varmare land, men vi får se vad som blir av 

nu ska jag dra på jobbet....


s.

Av sanneback - 18 juni 2014 21:39

Vilken väldigt bra dag vi har haft :)
Överraskad med en tur till zoo, fått se alla olika djur och haft en mysig dag där! Det var länge sedan jag var på zoo och man blir alltid lika fascinerand över alla olika djur som finns, har även ätit finsk specialfisk. .. ser den god ut? :p smaka fisk men när man verkligen ser att det är en fisk så tog det emot lite, vandrat i stan och sett lite allt möjligt! Vi avslutade dagen men att kika från ett vattentorn som hade en mysig pup uppepå (som arctura)!

Nu blir det sova, är riktigt trött! Imorgon bär det av mot stugan för att vara där mest hela helgen :) ser fram emot det, sist så var de snö men kan tänka mig att det är mycket finare i nu under sommaren!

s.

Av sanneback - 17 juni 2014 21:44

Äntligen är jag i Stockholm och väntar på att få åka vidare till Finland och Helsingfors :) känns så skönt att få åka iväg,
Lite häftigt är de ju att I morse var jag i ett snöande malå (helt sant, det snöade i parken när vi kom dit imorse) till att snart landa i Finland!
Och jag längtar så mycket till att få kliva ur planet och möta denna underbara person jag träffat :)

s.

Skapa flashcards