sanneback

Alla inlägg under maj 2013

Av sanneback - 31 maj 2013 10:13

Är ganska skönt att sitta i luckan och sola medans killarna jobbar :) snart får jag åka hem, trevlig fredag :)

Av sanneback - 30 maj 2013 21:43

Ligger helt död i sängen, kommer somna på en gång då jag lägger ifrån mig allt och blundar!
Hade faktiskt fint väder hela dagen, härligt! Och slutade tidigare än vad vi brukat, just för att vi var klar med ett verk och dumt att börja på ett nytt eftersom klockan var ändå vid fyra!
Så jag bestämde att middagen fick bli sallad i solen istället för ärtsoppa på hotellet! Så vi åkte och hitta en bad/båt plats och käka. Fick testa hans objektiv, fan nu måste jag ha ett nytt, funderat på ett sånt länge och nu vill jag ju ha det ännu mera!
Lite segt att inte ha allt för mycket att göra då när man sluta tidigt, ganska skönt att jobba långa dagar faktiskt!
Men de var ändå härligt att koppla av inte bara käka och sova :)
Skippade träna idag, gick en timme i parken, sedan strosat en sväng ute här i centrum, blir kanske träning imorgon på morgonen om jag orkar upp helt enkelt!
Imorgon blir det hemgång och längtar, det tär på en att ligga borta så pass många dagar i veckan och i sträck, alla fall om man inte är van det,
Men nästa vecka är sen sista här i mora på ett tag(tror jag) och det blir en kortvecka! ledig torsdag(nationaldagen) och sedan tog jag ut komptid på fredag, behövligt, behöver både jag och han jag jobbar med just nu,

Kvällen låt är alla fall denna

We Got The Power - Loreen http://open.spotify.com/track/1XXMoab25JFrukfaUZMytw

Av sanneback - 30 maj 2013 07:41


Kaptens röd låt är ganska rätt ibland,


"Håll hårt i din goda vän, för där ute finns det gott om ormar
Gå med dom som vill dig väl, även om dina fickor är tomma
Glöm dom som vill sänka dig, sudda bort bad minded tjommar
Ju mera dom spottar på mig, desto snabbare kommer jag blomma :) "


sitter i bilen påväg till parken och denna låt kom upp

en passade text då man drömmer drömmar man inte har någon lust med!

varför kan man inte få vara ifred från dom, det gnager fortafande i mig...låt mig va 

det är saker som jag inte tar lätt på, fast vissa andra gör de(kanske de som stör mig mest)

man får uppfattningen att vissa tar det som en fis i rymden, skit samma vilket

jag är inte den personen, det är hårt att leva ibland, det har jag insett..
men det är ju så att folk glömmer lätt bort vad man egentligen fått av andra, tråkigt!

Men när man väl förstår de så kanske man fattar att det inte alltid är fel på alla andra människor här i världen :) utan man själv kanske inser vad man själv sagt/gjort

tror man ska tänka igenom en gång extra vad som egentligen hände, innan man bestämmer sig

jag har alla fall lärt mig de, man kan inte ha rätt jämt(fast man tror/vill det)

så är det bara:)


Är grymt peppad med jobb idag, solsken och förhoppningsvis håller det i sig, dock så skulle de bli dåligt väder framöver dagen, varför får inte jag sol hela dagarna som alla hemma?
Men har det väldigt bra ändå, får ju vara ute hela dagarna,

ligga uppe i det blå och må gott, inte alla som får de!
Har ett ställe jag vill fota också, men solen måste ligga rätt för att bilden ska bli bra,

men om jag någon gång ska åka förbi här privat så blir det verkligen att ta kort där, lite små häftigt!
Imorgon får jag åka hem, längtar som fan! Men har massor att stå i denna helg också....

Flytta ut saker från kyrkgatan, ta soffan från torgbrinken, sedan försöka hinna umgås med någon! Sedan ska vi vara hundvakt(det bästa med helgen så klart) se lilla Harry med tratten,

saknar hunden så mycket:/ Men de blir bättre då jag jobbar hemma, ska bli skönt!

Hinner man med allt som man ska hinna med, vänner, bankmöten, lägenhetsvisningar,

planering av andra saker, hundtid, tiden är för liten, kan inte det vara alla fall 5 timmar mer per dygn?
Nu ska vi upp och låsa allt sedan ska killarna få klättra ut,


ha en sjukt bra dag, för det ska jag ha!!


s.

Av sanneback - 29 maj 2013 19:46

idag har de varit en ganska bra dag fast vi fick avbryta idag med för förhöga vindar!

men ett till verk klar, så det är bara bra!

sedan bjöd siemens på lunch, grillade hamburgare och fikabröd!

det har varit två danskar som kollat på en växellåda som varit problem med

och så frågade han något(min danska är verkligen inge bra) om jag varit någon annan stans

så sa jag mina platser, och då när jag sa statkraft hitra så sa han ja

dom bytte huvudlager på en maskin då när jag och jocke hade praktik

så då kommer jag ihåg att vi var där samtidigt, tyckte jag kände igen han 

världen är då bra allt liten ibland :P

skulle nog vara ganska kul att jobba som dom, dom är ju ett special team

dom som kollar på tec växellådor och såna saker..

man skulle kunna säga mera inriktad, inte bara en tekniker!

skulle vara något, att få ha lite mer kunskap om maskinerna än vad man har nu

men så fort man får chansen att läsa eller lära, utbildning mm ska jag ta dom

jag tycker allt sånt är intressant och kul, 

dock så är det ju dom som får resa väldigt mycket, men vore säkert roligt några år,

se många olika platser samt träffa massa olika människor 

tjäna pengar som fan gör dom ju! och det är tur att jag är 22 år endast! 


 


har käkat god lax på hotellet till middag idag, 

sedan vila lite och varit och träna, promenad i lut samt mage, gick fint fint

men vågar inte ta i för mycket med magen, som plankan då man vilar på armarna, 

men det får funka, snart är det inte allt för länge kvar

så det blir ner till stockholm i juli på tremånaderskoll

hoppas det ser ut som han vill att det ska se ut, så man slipper annat problem

det värsta vore om jag måste opereras igen för att fixa det rätt eller liknande

för ena bröstet har implantatet inte riktigt hamna där det ska än

har mailat min läkare om de och han säger att jag inte ska stressa, det tar tid!

brösten läker olika, och kan ta upp till 6 månader innan allt är färdigt

man ser också på ärren, det implantat som ligger mer rätt har ärret läkt bättre än det andra

så det ligger väl något i det antar jag, får se vad han säger då vi ses!

men jag är ju så ivrig och tänker inte på att det inte vär länge sedan jag gjorde den... 

så får passa på att shoppa lite, tur man får en bra lön i juni!!


min hud börjar även att se bättre ut, inte lika finnig som innan(skit som ska ut)

så det kanske börjar lugna sig, känns alla fall bra

hoppas att det går åt det bättre hållet så jag kan fortsätta med dessa produkter

så slipper jag leta efter annat :)


har även ett par nya låtar som jag lyssnar på flitigt just nu  


am I wrong - ENVY http://www.youtube.com/watch?v=VBmEJZofz2s

reload - sebastian I http://www.youtube.com/watch?v=W13wdCKlhUM

waiting all night - rudimental http://www.youtube.com/watch?v=pruRRYj9u7c


s.

Av sanneback - 28 maj 2013 22:30

är så otroligt inspirerad över dessa människor som gör detta, för sin vän 

juliaresan har nog många hört talas om, för ett år sedan så cyklade dom till öland

och i år så ska dom cykla till Sicilien för det var en plats julia ville uppleva, men hann aldrig 

dom gör inte bara detta för julia, utan för alla barn, alla barn med cancer 

jag önskar fler var som dessa, att fler har detta i tanken...

när jag kommer hem ska jag till banken, och skänka 50 000 till juliaresan och barncancerfonden 

det är så mycket värt, speciellt då man vet hur mycket man kan hjälpa andra

kämpa på.

 

www.jularesan.se

http://www.youtube.com/watch?v=6987bMoGrDQ

http://www.youtube.com/watch?v=lNbyrYy9iWo&feature=youtu.be


 


annars så jobbar jag på, det går väl bara bra tycker jag!

blir lite halvlånga dagar men det funkar!

vill göra så mycket som möjligt bara för att få detta arbete klart..

idag passade jag att ta med kameran också, 

sedan hållt kontakten hemmavid, harry hjärtat kastrerades idag! men allt har gått bra

så det är skönt att höra, får vara med han i helgen <3

så lite kort fick de bli, även lyckats gått en mil sammanlagt idag

gick i tre omgångar då saker och ting kommer i mellan

sedan varit på gymmet en sväng, lite ben och mage 

legat och lipat då jag kikat på filmer och läst om juliaresan, 

var väldigt svårt att hålla tårarna borta då man läser om såna här saker

nu ska jag sova, saknar joel som fan, vill somna på pojkens arm <3


                 


s.

Av sanneback - 26 maj 2013 22:09

i fredags så åkte vi och jobbade till ett för att sedan åka hemmåt!! 

så skönt att få komma hem, joel hade köpt rosor och lagat mat åt mig, killen kan han :)

sedan blev det att svida om, kalas fick de bli, 

moa fyllde år så dom kom till oss, sedan skjutsade henke mig till sandra där mimmi och cecilia var

för att sedan åka till oss och vara med dom som var där! en mysig och trevlig kväll 


 


igår så åkte jag och sofia till lit en sväng för att fixa med lite saker, 

hämtade mina solglasögon, plus beställa ett par vanliga(får på köpet) 

men då jag beställde mina solglasögon så hittade jag inte ett par vanliga men när jag hämtade dom så frågade en annan om jag skulle kika igen, så då blev det ett par

man ska passa på då man får gratis saker, fast dom kanske inte kommer användas lika mycket

jag gillar verkligen dom jag har nu, skulle vilja köpa ett par lika dana bara för att ha ett par till

sedan blev de salladslunch med sofia, joel och mimmi i badhusparken :)

åkte och hälsade på lilla harry, min söta pojk! han som ska opereras på tisdag :/

men det ska nog gå bra, pia och joel ska vara med han !

på kvällen så hade vi bokat bord på innefickan, och bio

jag käkade renfilen, så sjukt god och mycket mat! blev proppmätt

på bion blev det fast and furious 6, grymt jävla bra! 

så se den om ni sett dom andra, kan ju säga att en nummer 7 kommer komma ;)


 


idag så klev jag upp ganska tidigt, lagade matlådor till veckan

packade och fixade med lite saker!

sedan så träffa jag upp mimmi och cecilia för att hämta ut paket, 

solskydd för ansiktet som kommer användas flitigt, varje dag faktiskt

vi gick och la oss i solen och snacka en stund, skönt med lite värme :)

käkat salladslunch på ballen och solat 

lite färg har kommit, men använt solskydd 30 på hela mig så de tar sin lilla tid

men är hellre rädd om min hud än att tänka på att bli brun snabbt

huden är vårt största organ och min är redan så pass skadad så jag är extra försiktig 

duschat och fixat inför avfärden till mora igen...

även tagit viktiga beslut med joel, känns som att det är ett väldigt bra beslut! 

en större sten lättade från magen, och tankar som gnagt i huvudet! härligt!!

efter vägen till mora så fick jag stanna och ta lite kort vid ett ställe

så ska fixa med dom imorgon, lyckades komma ihåg att ta med mig kameran denna vecka!


     


 

 

helgen har verkligen varit kanon! fyllt på all energi för en ny vecka

varit med alla kära och fått en riktig myskväll med joel<3 

 

s.


Av sanneback - 25 maj 2013 18:14

Kvalitetstid med hjärtat ikväll, middag på innefickan och bio <3

Av sanneback - 23 maj 2013 21:28

ska läsa lite på datorn sedan ska jag ta och sova

imorgon bär det äntligen av hem igen! :) fast åker tillbaka hit på söndag igen

idag så har vädret varit grymt dåligt! så vi kom igång väldigt sent

sedan fick vi avbryta för att det kom åskmoln mot oss...

vi har ju koll på vädret konstant eftersom jobbet är så beroende av det

men när killarna väl var nere så åkte vi upp för att kunna starta upp det igen

då vi klev ur hissen ropade dom att både blixt och mulle syntes och hördes nära impå varandra

så vi skyda oss upp, fixade allt och ner igen,

ingen av oss har startat upp verket så fort som vi gjorde idag :P

och vi klarade oss utan nedslag på oss all fall! 

så imorgon ska det verket fixas klart sedan åker vi hem :)

i träningsväg blev det en stunds promenad i parken sedan 2 mil cykel och ben!

imorgon kanske jag åker på gymmet då jag kommit hem, skönt att röra på sig efter massa bil

saknar lilla fristilen faktiskt, tror jag kommer fortsätta gå där fast jag flytta på frösön

har funderat på att byta och det närmsta är sports gym på stan

men vill inte gå på de gymmet, trivs så otoligt bra på fristilen fast de ät väldigt litet :)

i helgen ska jag verkligen åka och mysa med harry, ett måste, saknar lillen <3

ska till lit på lördag en stund och de kanske även blir motormässan på lördag eller söndag, 

laga matlådor och packa upp resten av lägenheten!

 

 

 

men det är så mycket som är pågång och får ingen ordning

allt blir mycket svårare då jag är på en helt annan plats än där jag bor

vill få alla saker mer placerad på rätt ställe i huvudet, 

för just nu är det verkligen kaos där inne...

men mest frustrerad är att det aldrig tar slut på saker, när ska man få ta det lugnt?

faktikst så känner jag mig väldigt liten och ensammen, fast jag inte är de

har alla bästa människor omkring mig som man kan hitta, 

och det är konstigt att ens känslan kommer, men så är vi väl antar jag

vi människor har behov, av alla känslor som finns, och jag måste få dom mer än på sms/telefon

det är nog därför jag känner så här, ska bli skönt att få komma hem och fylla på dom igen

 

s.


Skapa flashcards