sanneback

Alla inlägg under oktober 2011

Av sanneback - 30 oktober 2011 18:03

snart 1 november och det borde vara vinter snart! längtar tills snön kommer och det blir fint ute, nu är allt så grått och mörkt bara! i fredags så åkte vi på skolan, eller vi hoppade av i hammerdal för att sedan åka vidare och klättra upp i ett vindkraftverk... var riktigt nervös, vi skulle klättra upp 74 meter upp för att kolla hur det ser ut.


 
Här vid ingången och man ser dom andra kraftverken...
 
Stegen vi klättrar i för att kunna komma upp....
 
Här är utsikten från toppen av det... synd att det var så disigt :/
    
Första utkiket! nervöst men det var inte alls farligt, trodde det skulle kännas värre att kika ut.

Man kunde se när dom höll på att resa ett verk  en bit bort.
   
Anders på väg ner till botten igen! har även en film som kommer upp senare.
på kvällen vart det kalas och halloween! bilder kommer imorgon, men jag hade det kul tills vi gick på krogen, hann vara där i 20 min sedan gick jag... hatar personen som inte fattar vad dom håller på med.
Annars idag så har jag pluggat, städat efter festen, lagat sjukt god mat och tvättar! ute och gått, cyklat som en tok till frösön och bytt busskort...
nu ska jag tillbringa resten av kvällen med hjärtat och mysa


s.

Av sanneback - 26 oktober 2011 16:18

Fy fan vilken jävla träningsvärk jag har :/ kan inte gå, inte sitta! så här ont har jag aldrig haft tror jag, snacka om otränad! men ska försöka gå på fler pass för att bli starkare och förhoppningsvis inte ha så förbannat in varje gång!
Idag så var vi lediga, så jag, anders och jocke har jobbat hemma med det gemensamma arbetet, snart klart så det känns bra :) annars så har jag fixat biljetter till halloweenfesten på larrys! ska ta och käka snart också, oxfile och potatisgratäng :) joel lagade det igår och det var sjukt gott! tur det var jag som fick resterna :P

sedan ska jag försöka gå på gymmet och springa väldigt lugnt, för att sedan kunna stretcha riktigt mycket och hoppas på att träningsvärken kan försvinna lite tidigare, för på fredag ska vi få klättra i ett riktigt vindkraftverk, och hur ska det gå om jag inte kan gå i normala trappsteg?
nu ska jag käka, gym och film :)

 

s.

Av sanneback - 24 oktober 2011 17:16

Helgen var bra! dock inga kort men det gör ju inte allt för mycket, får bli en annan gång... lördagen spenderades med joel och vi kikade film, Cell 211 en mycket bra film, dock tyckte jag att slutat var rikigt dåligt!

sedan kika vi på Svinalängorna med noomi och ola rapace, en mycket bra film men det var hemsk på något vis :S men se den! i går så myste vi också, fika med joels mamma och pappa på törners :) sedan hem, laga god middag och set blev filmmys med The Town, det var den bästa filmen tyckte jag!
Idag så har vi varit på två studiebesök, ett i järpen sedan det andra i vaplan, fick se elhus och turbiner och generatorer... kom hem vid fyra och det var ritkigt skönt!
jag ska plugga lite nu, sedan ska jag gå och köra ett bodypump pass! min kropp kommer göra sjukt ont hela veckan skulle jag tro, inte tränat mycket muskler på sista tiden men nu ska jag komma igång :)
 
Jag tror jag tappat bort mina glasögon också :( hur vet jag inte men hittar dom inte, har verkligen ingen lust att köpa nya just nu....
s.


Av sanneback - 21 oktober 2011 17:13

veckan har gått sjukt fort! ledig från skolan idag så igår efter vi åkte hem så gick några från klassen och åt gott och drack gott :) gick hem till oss sedan ner på g3, trevligt var det som tusen, jag och jocke cykla på raggar, käka korv sedan lämna av han och jag vidare hem, prata med joel somna, öppna åt joel sedan sov vi till halv ett! gått på stan, handla och bara tagit det lugnt :) ska laga mat, lax med potatis och romsås! ikväll blir det fest hos anna och pontus! ska försöka knäppa kort också!


 

nu får vintern komma, vill ha snö så det blir ljusare ute om dagarna! och att sommaren kommer snabbare !


s.

Av sanneback - 16 oktober 2011 19:50

redan söndag, haft en riktigt bra helg :) känns lite skönt att ha vecka igen, träning och skola! veckan kommer nog gå fort, har halvdagar på måndag och tisdag, heldag på onsdag sedan studiebesök på torsdag och ledig fredag! idag har jag gått en prommenad i solen, käkat god omelett till frukost sedan åkte jag och joel och gratta anna som fyller 20 år idag :) Grattis! åkte och storhandla, käka god middag och nu stack han iväg så jag kikar på tv en sväng!


 

är så grymt sugen på att köpa saker till kameran! men det är så dyrt, och leva på studielån är inte mycket pengar varje månad, men ska försöka spara så jag kan köpa de jag vill ha :)


s.

Av sanneback - 15 oktober 2011 19:56

i fredags hade vi HLR och man kommer ihåg allt sedan gymnasiet men alltid bra att friska upp minnet! tycker alla borde ha gått en sån här kurs just för att kunna hjälpa om det händer något.. kom hem ganska tidigt för det var bara halvdag, cecilia och mette kom till mig och vi laga mat :) det blev utgång och det var mycket trevligt :) ... vakna och mådde fint, så jag och joel käka mat och sedan stack han och jobba...suck.. höjdpunkten idag var nog prommenad ute i det otroligt härliga vädret och räkor till middag :) cecilia gick nyss hem, vi har pratat och kika tv, båda var sjukt trött så jag ska nog sova snart! upp pigg imorgon och träna, !


 

s.

Av sanneback - 12 oktober 2011 20:32

igår var vi lediga, skönt som tusan! gick en prommenad, åt lunch med joel sedan städa! erika och lilla söta elin kom på besök :) vi laga tacos och sedan gick vi och kolla på basketmatch! herrarna hade premiermatch mot luleå och dom lyckades vinna :) är faktiskt impad, dom har ju inte lyckats så superbra dom sista sesongerna :P ska kolla på någon mer match!

idag har vi varit på skolan, hade konferens kl tio och då  hörde vi sirener vilket är ovanligt i ström! men tänkte inte mer på de men när vi åkte med bussen halv fyra hade det tydliget varit en olycka mellan ström och hammerdal, och tung trafik kunde inte pasera! så vi fick vända och kom 40 min sent till stan! en död och tre allvarligt skadade...inte alls kul! skulle inte ha velat kommit först på plats! synd att det ens ska hända! finns ingen anledning att stressa, kommer inte så mycket fortare fram, dock är ju väglaget inte det bästa just nu men då måste man tänka på de också när man kör!  hoppas att dom skadade klarar sig alla fall!


 

Nu ska jag bädda ner mig  med joel! äntligen får man sova med hjärtat <3 imorgon ledig, lite plugg ska göras annars bara ladda för HLR på fredag.


s.

Av sanneback - 10 oktober 2011 21:06

Lördagen var riktigt braa! trevligt folk och god dricka :P


    

          

    

                 

   

jag somna efter alla gått, och joel stack och åt tydligen haha men fan vad kul jag hade det! söndagen bestod mest av bara mys med joel och en chipspåse! fick inte i mig så mycket mer, massor av cola så klart! mådde inte dåligt att jag hade ont i huvudet och så utan ingen sug på mat alla! så när jag vakna imorse hade jag riktigt ont i magen och mådde illa... tror nog att chips och cola till frukost, lunch och middag var inge bra alternativ :P men nu har det blivit bättre!


åkte på skolan och hade elläraprov, det kändes som om att det gick ganska bra, men det visar sig imorgon när han har rättat det! annars är det bara att börja tänka om... annars har jag lagat sjukt god mat, dock tråkigt som fan att äta själv, men matlådor blev det! tvätt och träning har jag lyckats klämma in, satte igång den sista maskinen sedan drog jag och sprang en sväng :) nu ska jag slappa och vänta på att tvätten blir torr och läsa lite gotlandsuppgift!


s.

Skapa flashcards