sanneback

Alla inlägg under september 2011

Av sanneback - 20 september 2011 20:09

dagarna rullar på som bara denn, igår hade vi som sagt elprov, och det gick inte bra... lären hade prov på saker vi inte ens har läst om i våran bok, så klart är det iritersamt då man läst och läst och förstått sig på sakerna men sedan kommer provet som är på helt andra saker... så vi ska prata med läraren och säga att han inte kan göra så! idag stanna jag hemma, hade han i ellära idag men känner att jag får mer ut av att stanna hemma än att åka dit då han inte kan lära ut. har även haft ont i halsen, snorig sedan i lördags så vila mig idag också :)


en glad nyhet är att jag och joel ska flytta ihop, redan i helgen! vi ska åka på ikea på fredag och skruva och fixa hela helgen :) härligt!! kikar på idol nu och sedan blir det nog sängen, sova är den bästa medicinen och kan förhoppningsvis gå ut och gå imorgon :)


   

s.


Av sanneback - 16 september 2011 21:33

redan fredag och idag har jag varit ledig :) igår efter skolan åkte jag och sofia till erika på middag, fick poterstek och potatis, sjukt gott! och så klart glass till efterrätt! mycket trevligt hade jag! sofia flyttar till norge i helgen och vi passade på att träffats alla tre:) pluggat hela dagen... avvek med en springtur för att friska upp skallen, sedan god middag som mamma lagat, och kikat idol men ska fortsätta att läsa nu tills joel kommer hem, måste få till det med elen, prov på måndag och nu känns det mindre bra :/ hoppas att det lossnar snart! så nöjd att herrn kommer hem idag<3 imorgon vet jag inte alls vad det blir, plugg?


 

s.

Av sanneback - 14 september 2011 21:38

riktigt trött nu! tidig morgon, lång skoldag sedan en blöt och tung springtur! men det är extra skönt att få gå och lägga sig då :) försöker prata i telen med joel men det går inte så bra, för han kommer till sträckor där det bryts hela tiden och det är sjukt störigt! men nu fick jag säga godnatt och kan sova gott! imorgon blir det skola hela dagen, sedan käka middag hos erika med sofia :) plus så är jag ledig på fredag!! men det blir plugga, för vi har elläraprov på måndag, sedan så ska gotlandsuppgifter vara inlämnade på torsdag som jag skulle försöka göra klart!


                 

Tycker att vintern kan komma för att jag hatar allt detta regn som nu varit i veckor! dock är det jobbigt med alla mörka nätter och kvällar, bara några få timmar som det är ljust ute! men bättre med snö än snålblåst och regn!


s.

Av sanneback - 12 september 2011 20:14

helgen har varit riktigt bra :) i fredags så tog jag och joel det bara lugnt, åt middag ute med mamma sedan åkte vi hem och sov typ, vi var sjukt trötta! i lördags så åkte jag och gratta lilla eric som fyllde 6 år, stor kille nu! sedan så blev det till och åka till stan och hämta upp ramzi för att sedan åka vidare till johannes i lugnvik, sedan kom sofia, löqen och henke också:)


   

           

    

           

 


en mycket trevlig kväll :) i söndags så blev det bara mysdag, fick även chansen att åka till skogen för att fota buck när han hade precis ställt en älg och en i jacktlaget hade skjutit ! buck tror jag har ställt dom flesta älgarna dom skjutit!


       

fränt som tusan att se! dock mindre trevligt när dom plockar ur älgen, men köttet är bland det bästa man kan äta.. idag så har jag varit i ström och skola så klart, hade bara ellära idag, imorgon blir det elkompitens :) ska ta och läsa lite efter idol sedan sova! 


s.

Av sanneback - 8 september 2011 17:49

nu har jag suttit sedan kl två till nu med ellära! och det är inte de lättaste om man aldrig läst något om de förut..men jag ska åka in på skolan imorgon för att få extra hjälp med lite uträkningar :) sedan ska jag in på stan med joel! han kommer äntligen hem ikväll<3 annars så har vi bara haft höghöjdsträning idag, så det vart en kort dag! men nu ska jag vila mitt trötta huvud och om en stund ska jag ut på en runda, sedan blir det slappa framför tven tror jag! invänta joel så klart :)


                   


s.

Av sanneback - 7 september 2011 18:07

Upp halv sex för att ta en löptur på morgonkvisten, alldeless tyst och lugnt ute på morgonen :) sedan åka ner till bussen och åka vidare till ström! idag hade vi arbetsmiljö och säkerhet! plus vindinfo och matte! lagom dag faktiskt, kom hem vid fem och lagade chili con carne, fan det är så sjukt gott!! mätt och belåten så ska jag vila lite sedan ta en lätt promenad :) imorgon blir det höghöjdsträning, och om en vecka ska vi börja klättra på högre höjder!! ska bli spännande att se om man kommer klara av höjderna, för vi ska då upp på 20-30 meter...


i tisdags när jag pluggade hade jag en kamrat :)


  ser ni han? :)

  sötaste abben :)


s.

Av sanneback - 6 september 2011 20:51

dagen har varit mycket effektiv, vakna och gick en långpromenad med abbe, trots spöregn, men tog på mig mammas regnställ och var torr över allt förutomt håret  och ansiktet :P  åkte till stan och leta skor som jag ska ha när jag klättrar men ingen affär hade skor i storlek 36/37... men på gp fanns det ett par 38:or och med sula satt dom ganska bra :) annars får jag väl beställa hem ett par andra men måste ha dom på torsdag! det visar sig om man kommer kunna klättra i dom fast dom är en aning stor! åkte hem och plugga, laga mat och intervallträna! nu ska jag ta och läsa lite mer på elen och sedan ska jag sova! tidig morgon imorgon....


    
                


s.

Av sanneback - 5 september 2011 19:23

sista lektionen gick bra! åkte hem och fick av snälla mamma ställa mig och rensa kantareller...gick ganska fort ändå, sedan gjorde hon goda kantarellmackor i ugnen! dock hade jag ingen matlust alls, mått illa nu på eftermiddagen och trött, åt så klart de hon gjort och det var nog maten som fattades! jag åt en redig lunch men det räckte tydligen inte, att man kan må så illa bara för att man inte får mat! skulle aldrig skita i att äta för att tex. gå ner i vikt, mat är fan det bästa som finns :)


jag skiter i träning ikväll, jag orkar inte...bättre vila och träna imorgon då man är pigg! ska bli skönt att få en dag ledig och kunna plugga riktigt!

mamma skulle ut och gå med abbe och det har ju regnat precis hela dagen och mamma satte på abbe en regnkappa, hahaha han ville inte ens gå ett steg med den på, det såg så himlans roligt ut!


 

sötnöten! annars så har buck ställt älg så magnus fick skjuta! första dagen!! han vet vad han ska göra den underbara hunden :)


 

s.

Skapa flashcards