sanneback

Direktlänk till inlägg 4 mars 2014

4 mars

Av sanneback - 4 mars 2014 06:00

tillbaka till vardagen efter en minisemester i finland!

åkte torsdag eftermiddag och landa i finland runt 22 tiden, dom ligger en timme före också

upphämtad och blev inte så mycket mer än sömn den dagen,


på frdagen blev det gym, rundtur och filmtittning, plus svenskt godis!!

finland är bättre på svenska saker än vad norge är, för där fanns inge godis alls :P sedan mycket svenska produkter finns i affärerna så det är ju bara bra, slipper man undra över vad man äter


på lördagen så blev det en öppethusdag för dom som jobbar, åkte lite skylift, äta ärtsoppa(tyligen en vanlig sak på finska tillställningar, men inget för mig :P) kika runt och inte fårstå alls vad dom säger,

blev sedan på ett hotell i helsingfors, ett fint sådant som låg mitt i smeten! för att sedan dra vidare på nått jag inte visste om alls, HOCKEY, med 23 tusen finska fans som förbetrett sig väl inför denna match!

det var vinterklassikern som spelades mellan IFK och Jokeri! spännande och en väldigt bra match!

Intag av god mat och goda drinkar fick avsluta dagen:)


           


i söndags så blev det ett turistbesök på sea world, jag gillar allt som har med fiskar att göra :P det har jag haft med mig som liten, vet inte varför men dom är spännande, och det vi var på var riktigt fint och bra, om man jämför med stockholms aquari så var detta mycket mycket bättre,

större och mer att titta på :)

efteråt åkte vi för att ta en natt ute på finska landet, i skogen vid en sjö! väldigt fint ställe!

åkte spark, bada/basta, käkat gott och mycket mer!


             


gårdagen var det en del utomhus sysslor innan vi åkte mot helsingfors igen för hemfärd..


 


har haft en kanonhelg, kul och skönt att åka och se nått annat

faktikst aldrig varit i finland förut, men det är typ samma som i sverige :)

kanske inte så konstigt då när det finns dom som pratar svenkska i finland

dock hörede jag lite av det, så det var skönt att landa på arlanda och förstå allt igen

hade inte heller med min systemkamera... dåligt av mig! men nästa gång

då kanske det är lite finare väder, varit ganska disigt och fult väder.. förutomt lördagen

men tror det kan vara fint under sommaren, återstår att se

har alla fall lovat att försöka lära mig finska, kanske en dum idee men får se hur de går

kan några enkla saker redan men det är inte lätt


Idag så blir det gymmet, ett måste då jag haft tre dagars uppehåll, rygg och biceps :)

sedan kanske basket om ja känner för det, jag borde försöka städa och tvätta kläder också

handla hem någon mat, det verkligen ekar i kylskåpet!

och få en bättre natt med sömn, sov inte allt för bra inatt...


s.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sanneback - 30 januari 2015 17:18

    Ni kommer hitta mig här framöver :)   http://nouw.com/sanneback      s. ...

Av sanneback - 27 januari 2015 17:14

Idag lämnat vi paradiset och semestern.. Jobbar på torsdag och de kommer bli tufft, hoppas på att inte bli allt för tokig pga 7 timmars skillnad.. Men vi har alla fall hela dagen till att ligga vid polen och njuta av solen sista timmarna här. Vi ...

Av sanneback - 26 januari 2015 04:02

        jaha, dessa bilder(plus några fler som är tagna med gopro är vad jag har från äventyret...) jag raderade alla foton igår från minneskortet innan jag förde över dom till datorn OCH DET SUGER SÅ MYCKET!!!!! är så arg när jag kom på d...

Av sanneback - 22 januari 2015 23:43

idag har vi inte gjort mycket :P  v har testat deras nya hängmatteställe, och det är ganska gött att ligga där och lyssna på havet det är nått nytt som händer här hela tiden med tanke på att det fortfarande byggs här käkat lunch och sedan la vi...

Av sanneback - 22 januari 2015 11:15

igår åt vi japanskt ingen (det är ju så gott) nästa gång ska vi försöka boka ett av dessa bord man sitter vid och dom gör maten framför en det ser lite coolt ut och troligtvis smakar maten otroligt bra :)                          ...

Ovido - Quiz & Flashcards