sanneback

Alla inlägg under september 2013

Av sanneback - 30 september 2013 20:15

Må säga att jag har haft en riktigt kanonbra helg :) men hade ingen uppkoppling nu på rummet (är i Malå) så det kommer komma upp massor av bilder imorgon!
Jag kommer vara här till onsdag! Så det går nog fort, får jag hoppas på!
Vill hem till Joel, vi har så mycket roligt vi ska fixa med framöver så vill börja på en gång, igår beställde vi helt plötsligt en ny soffa! Målade köket så det ser bättre ut, och i helgen blir det annat roligt fix som ska göras :) plus så ska jag hämta bilen på torsdag, ska också bli kul.
Och förhoppningsvis en utflyktsdag i helgen som jag ser fram emot:)
Ne nu ska jag sova, har en liten förkylning i kroppen känns de som..
Men gick en timme bara för att antingen bryter den ut eller så blir det bättre, men sömnen är den bästa medicinen så ska göra de, sov 2-3 timmar hela vägen upp idag också :p
Godnatt!!

Av sanneback - 27 september 2013 22:59


om ni inte lyssna eller sett denna låt/video, gör de

man kan verkligen göra musik på allt, den klättrar till och med på topplistan!

lite småcool är den ju, och kan faktiskt inte sluta lyssna :P haha

dålig musiksmak man har, men det är dessa låtar som fastnar på huvudet också!


s.



s.

Av sanneback - 26 september 2013 21:08

Ligger i soffan med Joel, har fikat lite och vi ska snart gå och lägga oss, ska bli skönt :)
Idag så gick man och blev bilägare!
Det fick bli en liten gullig Toyota från 2010 ! Men ska inte hämta den förän nästa vecka, då dom fixat klart allt,
Men det känns ganska så bra, nu kan kan jag ta mig någon stans utan problem :)
Varför det blev denna bil är för att den är billig att köra, billig skatt, plus så fick jag 5 års garanti på den!
Imorgon är det helg och det ska bli så skönt, har några små planer men annars lugnt! Vi får se vad som sker


s.

Av sanneback - 25 september 2013 21:34

halva dagen hade vi traversutbildning, så hoppas att man klarade sig på provet :P

dock var det inte det svåraste man gjort men det var några kuggfrågor!

sedan så åkte jag hem lite tidigare, eller hemma till tjugo i fyra

bara för att få vara ute en stund i fina vädret, känns trögt i huvudet dom senaste dagarna

så lite friskluft skadade inte! så det blev en löprunda runt berget och lite till

jag har min kondis kvar fast jag tränat den mindre än vad jag gjorde för 5 månader sedan

och det var nog så länge sedan jag sprang så långt också! 

jag använde mig av två appar bara för att se hur mycket skillnad det var på dom

den ena sa 1 mil, den andra sa 1,1 mil, och jag sprang troligtvis 9 kilometer

den som var närmast det jag tror jag sprang diffade alltså på 1 kilometer

men det är konstigt att dom är felande, med tanke på att det är en karta den går efter

men ska mäta upp med bilen och se, vore kul med tanke på att jag sprang i bara 50 min. 

Denna app som heter endomondo var närmast! 

glömde dock att ta på runkeeper men den har krånglat dom flesta gånger så jag sket i den

 


är det någon som har ett tips på en rätt app? eller får man gissa helt enkelt


   

men det var väldigt mörkt längst färden, men slapp regnet och solen sken!

må säga att jag saknat löpningen en del, men inte tagit tag i den för jag trott den blivit så dålig

efter det långa uppehållet, men efter idag känns det bättre

sedan kom mimmi, bjöd henne på mat! laxen fick det bli

stack till henne och hennes källare för att "hjälpa" till att städa ur och packa om.

hittade många roliga saker, massor av gamla kort från den bästa tiden från liten

dessa ska jag försöka få på ett usb så jag också kan ha dom :)

och hur man såg ut, jag förstår inte :P men så är det väl alltid. haha

spelade lite gammalt gameboy, saknar mitt klumpiga röda som jag hade som liten

och massa annat spännande fanns i källaren!

men nu är jag hemma, ska ringa godnattsamtalet till joel och sedan sova


Hahaha här var man snygg, det var för 8 år sedan då eric föddes... sjukt ju!

nu är maja längre än mig, kim lite korthårigare och pappa gråhårigare

och efter två år då detta kort togs träffade jag joel! 

kommer ihåg att eric sov ju på hans mage ibland! det var tider de :P

 


s.


Av sanneback - 24 september 2013 21:00

en del från filmen stepup 3, bästa scenen helt klart

älskar låten, det är synd att den på spotify inte är riktigt lika bra

men kollar alltid på denna om det känns lite tungt ibland, den får en glad och pepp

sedan tänker jag tillbaka till Vara och praktiken jag hade där förra året, förjävla kul



redan lagt mig alla fall, har slängt i mig massor av fruktsallad och keso! 

har nog sagt det förut, men keso smakar riktigt bra med frukt, speciellt hallon :)

när jag kom hem från jobbet hade joel lagat god lasagne,

vi fick se varandra en liten stund..innan han stack igen!

tog och betalde alla räkningar för denna månad,

och känns ganska skönt att kunna göra de innan lönen har kommit in på kontot! 

men sedan cykla ja på gymmet, cirkelpass och 4 km löpning på 20 min

imorgon så fortsätter traversutbildningen och sedan ska jag hjälpa mimmi med flyttpackning!


s.


Av sanneback - 23 september 2013 19:45

Ja denna dag startade inte riktigt som jag tänkt...

både taggen (så jag tar mig in på jobbet) och jobbtelefon var borta imorse, 

först trodde jag att dom båda låg i jobb bilen men icke..

så åkte hem, leta som en tok! vänt upp och ner på lägenheten

men efter att ha tittat i bilen en extra gång så låg taggen under sätet 

och mobilen ligger i joels bil, så det var ju tur, men jobbigt ändå

sedan har jag varit nära att cykla på ett barn och två vuxna idag också

samt vart danmarkresan inställd idag, men det gör inget för det blir traversutbildning istället :)

 

 


så det fick bli gymmet efter jobbet och avreagera sig istället

och lite egoboost såhär en måndag, det måste man få ha ibland också :)

det går sakta men säkert framåt, och just nu känns allt ganska så bra 

dessa två månader med träning har varit sjukt trög men nu är det igång igen som det ska

och har faktiskt inge mål längre mer än att må bra, det känns ganska skönt

skulle också spela basket med löqen, men det var en annan tid så då orkade vi inte vänta

kanske lika bra, har både ont i ben och fötter efter gårdagens aktiviteter 

det blev både ben på gymmet, promenad med cecilia och 2 timmar basket..

så cykla hem istället, tog en varm duscha, dricka te och mysa framför tv:)  


sedan är jag pepp på att köpa bil till veckan! 

ska bli så skönt att kunna ta sig till lit och torvalla mycket mer, speciellt till harry

för när joel jobbar måste jag planera buss eller liknande och det suger..

sedan har jag ett körkort av en anledning, så varför ska jag inte ha en bil?

men fick min första p-bot i fredags:/ på företagsbilen till och med.. 

är noga med vart jag ställer mig men det stod ingen skylt i närheten att det var avgift

så då antog jag att det gick att stå där utan problem, men icke..

men har varken blivit stoppad, nykterhetskontroll, böter under de 3 år jag haft körkort

så det är bara att betala och se glad ut antar jag :P

ne nu ska jag köpa hem nytt protein, fika lite sedan sova, 


s.


Av sanneback - 22 september 2013 11:27

igår så blev det gymmet, ett helkroppspass,     

sedan så blev det hem, laga lite mat och sedan kom lite folk 

försökte få till vattenpipan men vi konstaterade att kolet var för dåligt

så vi får försöka en annan dag men ett annat kol istället :)

la mig vid tolv och är pigg idag! 

så ska köra ett benpass, äta middag och sedan basket i två timmar! Längtar


 


s.


Av sanneback - 21 september 2013 10:30
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards