sanneback

Alla inlägg under juni 2014

Av sanneback - 16 juni 2014 20:23

dagen gick riktigt fort, lika så med jobbet 

vi blir klara imorgon förmiddag så jag kommer åka hem imorgon!
vilket blir riktigt bra, har fått boka om flyg och ledighet pga av jobb..

så åker redan till finland imorgon kväll och kommer hem söndag istället 

jag är otroligt glad över det flexibla vi har på jobbet,

att det faktiskt går att ändra mm utan problem

jag kommer ju ändå jobba måndagen som var planerad att vara ledig på!

men glad är jag för de, äntligen får jag träffa min prins igen :)

efter jobbet fick de bli gymmet och ryggpass innan middag

och efter middagen blev det en promenad i ett väldigt blåsigt Malå

har blåst runt 15-20 m/s hela dagen... så har gungat med hissen i tornen idag :P

man ska inte vara sjösjuk, för det gungar så pass in i väggen och stegen... 

dock tycker jag det är lite smått kul, händer ju något på den 4.30 min långa färden upp/ner 

 

 

 

s.

Av sanneback - 15 juni 2014 21:19

i malå efter mycket om och men... jag tror jag måste ha det sämsta lokalsinnet någonsin!

det finns två vägar hit, fast jag hitta den tredje idag någon stans i ännu tätare skog, broar i massor och grusväg.. vet inte hur det gick till men använde telefonens gps och där av vägen

men såg ju mycket nya och fina saker så de var ju uppiggande :P

men hittade rätt tillslut så nu ligger jag på hotellet och ska sova

 

 

 

annars idag har jag tvättat, försöka få bort så mycket eftersom det kommer bli stressigt på onsdag då jag kommer hem igen.... 

varit på stan, hitta alla fall en riktigt skön bikini, kanske inte snyggaste men satt skönt 

några små tröjor och en enkel klänning...gymmat, ben och mage fick de bli :)

lagat matlådor innan det fick bli middag hemma hos pappa innan färden hit upp 

 

s.


Av sanneback - 15 juni 2014 10:27

                      


s.

Av sanneback - 14 juni 2014 23:45

åh igår fick jag äntligen träffa lilla Lovis åt Löqen och Sofie, så otroligt söt!!

jag och Sofia gick dit och hälsade på, mysstund fock de bli :)


  


 


idag har jag softat på balkongen, det är kallt i luften men solen värmde gott när man satt nere på golvet, det funka lika bra de

varit till lit och käka middag, fått lite ny energi och titta på magnus söta valp

han och hans kompis har den tillsammans, för att sedan para med buck, 

få små söta jakthundar som förhoppningsvis ska bli bra i skogen :P'

tillbaka i stan så fick jag för mig att springa, 12 km på 1:05 sådär på lördagskvällen

men det var skönt och behövligt, sedan när man springer där man springer gör det inget

hur mycket good feeling får man inte av detta?? 


 

   


men just nu är det tungt med det där ensamma... 

jag hatar det! känns som att man kommer bli osams med sig själv snart..

hur/vad gör man när man bor själv? då ens kompisar som har parter(vilken dom flesta har i mitt fall) eller andra vänskapskretsar, barn eller bor någon annan stans så dom inte alltid kan umgås?

på vekodagarna bryr jag mig inte, är ändå för trött om kvällarna, men det är helgerna som är jobbiga... men jag har inge vettigt svar mer än att man känner sig lite smått ensammen

men det är bara att försöka handskas med de så gott det går

där av en nattlig löpning kl 22.30 en lördag :P 

men efter sommaren hoppas jag på att någon flyttar in hos mig, vilket jag längtar otroligt mycket till

s.



Av sanneback - 12 juni 2014 21:00

nu får ni se massor av grönska, känns som om att jag varit ute mest hela dagen :P


     

vad tycker ni om mina nya vänner, söta små kossor!! dom är ju allt för fina :)

fick åka till almså för att starta upp verket och det är så fint där borta, 

ligger bortanför änge, och korna är över allt samt en superfin utsikt!         

och härliga härliga sommmar, hopaps den håller i sig 

cykla hem för att springa på gymmet, men fick frågan av sofia om jag ville med på äventyr

ja men självklart!!! :) 

så vi åkte bortanför kännåsen för att gå i ett naturreservat som jag inte visste vi hade :P

riktigt bra, för där vi stanna finns de möjlighet för barnvagnar eller rullstolsbundna mm ta sig fram mycket enkelt, för vi gick på en träbro genom allt bort till en fin grillplats 

har besökt två olika fågeltorn, finns tre stycken 

sett coolt vattenhål som bubbla och var helklart vatten, kanske syns lite på bilden :)

så jag och sofia var i skogen ungefär två timmar, gick, gick, kika och gick 

asbra slut på denna torsdag, imorgon vankas det helg vilket känns extremt bra

och besök detta om ni inte gjort de, superfint och nära stan 

dom har tydligen invigning i helgen av detta ställe :P

 

                                 


nu vankas sängen.... försöka sova innan tio!!!


s.

Av sanneback - 11 juni 2014 21:05

Dagen har varit riktigt bra, kul att få vara ute på site och kika!
Hem innan både åska och regnet kom!

Tänkte springa till gymmet men det fick bli löpning på gymmet istället, samt ett ryggpass :)

Nu hoppas jag att få en date på Skype innan sömn, behöver sova... har varit väldigt trött dom senaste dagarna :/

s.

Av sanneback - 10 juni 2014 21:33

Hur härligt är inte detta? Jag vill inte gå och lägga mig alls.... känns riktigt dumt!
Dessa sommarkvällar får gärna hålla i sig :)
Tog med mig trx banden upp på berget, sprang en runda på 700 meter sedan 4 olika övningar 6 gånger! Avslutade med 2 km gång! Alla borde försöka sig att ta sig ut i solskenet, det går att träna i skogen också

nu ska jag vara så tråkig och lägga mig, tar emot men måste! Upp lite tidigare imorgon... ska på besiktning på mullberg så måste åka tidigare än vanligt!

s.

Av sanneback - 10 juni 2014 17:32

denna dag har inte varit lika kaos som igår, skönt

ja jag är hemma, blev inge malå! åker dit nästa vecka.. 

jobbat och sedan blev det jopo hem för att sitta i solen en stund

måste passa på när man kan,

så ska snart snöra på mig springskorna och löpa i finvädret :)

tror trxbanden får följa med, går ju att hänga dom mest över allt! 

har käkat en riktigt god middag alla fall, kycklinggryta!


   

köp lite smaksatt kokkosmjölk, skiva kyckling som skall stekas, sedan släng ihop allt och koka upp superenkelt och väldigt väldigt gott :)

 

och flygbiljetten är bokat till finland över midsommar, vilket känns extremt bra

så åker på torsdag nästa vecka och kommer hem måndag veckan där på

ska bli så kul att få se deras midsommarfirande, det är helt annorlunda än vår

dom tänder brasa som vi gör på sista april istället för att ha midsommarstången som oss:P

vi kommer tillbringa tid i sommarstugan vilket kommer bli underbart skönt

sist vi var där var det vinter och is på sjön men denna gång hoppas jag på finväder 

men det bästa är ju att få tillbringa tid med min fina finne :D 

 

s.

Ovido - Quiz & Flashcards