sanneback

Direktlänk till inlägg 2 januari 2015

2 januari

Av sanneback - 2 januari 2015 10:00

Januari: 


Firade in året 2014 hos Mimmi med en sjö av olika personer, men härligt var de!


  


Jag lyckades även för första gången ta stjärnfoton, inte alls det lättaste eller snyggaste men det funka helt klart, och jag vill ju bli bättre, för de är riktigt roligt!


 

    


Det blev några turer med skridskor :)


     

 

Och lite festande :)

 


    

  

Häng hos mamma, innan det blev avfärd för att jobba borta nästan två veckor i Malå.. 


      


Som förövrigt bjöd på kallt väder och massor av snö! 


 

   


Februari:


Vi fortsatte att jobba in i Februari, Malå bjöd på allt det fina som vanligt som man vill ha på en arbetsplas, kan ju säga att kameran användes flitigt, jag vill ju ha allt på bild :P

Sedan så trivs jag bra i Malå, trots litet och inte allt för mycket att göra så är de väldigt bra där.


                        


Jag och Sofia hängde en del, och vi körde en dag på isen, i helt underbart väder, varmt och soligt!

sedan den där hockeymatchen, Sverige-Finland som bara blev extremt bra, 
Jag tyckte att en fylla denna fredag dag var en perfekt ide, och det var de!!! grymt kul!


                   


Mina fina fina vänner, som fan är dom bästa 


  


Bevittnat ännu mera fin natur, ja jag blir nog aldrig trött på den, 


                


Jag flög också, Stockholm över dagen samt en tripp till Finland för första gången, coolt! och spännande


     


Mars: 


I Finland blev det både fiskar, stugmys, hockey och hotellnatt!

Och inte trodde jag då att ett besök skulle leda till att den personen nu har flyttat till Sverige för min skull, det är galet :) och något jag är extremt lycklig över!


           

 

Sedan försökte jag att hålla löftet om att vara lite coolare, men gick väl inte så bra.. 

Men man ska ju alltid försöka ;) men min fina röda fåtölj fick ju följa med, och detta var ju bara det första äventyret för dennes del!

 

         

men inte så här cool..... haha



Vi hade en otorligt fin månad vad jag minns, massor av sol och extremt bra löpning!

Det är verkligen en frihet som inte alla har, tänk på de!

Sedan blev det första måltiderna på balkongen :)


     

 


eller varför inte årets första kalla grillning :) fast lite väl kallt så smaka maten väldigt bra!


   



April:


Den dära stolen, som jag var bara tvungen att ta med, men kul har vi haft, både den första och andra gången :P


               


Tatuerade mig, och var grymt glad att jag fick tiden, en spontan tatuering men så bra, dock tråkigt att killen nu flyttat, han hade gärna fått fortsätta!


 


Åkte ännu en gång till Malå, hängde i mätmasten och grillade god mat till lunch!

och njöt en hel del, för vi hade väldigt fina dagar där


         


Men som vanligt bujder Östersund på lika fin natur, och det bästa, jag har allt på bild, sparat 3 ggr om(Viktigt)


               


Och ett par coola skor!


    


Maj: 


Firade in m´Maj med en rejäl fylla, nått som kanske helt ska glömmas bort..ha ha ha

Japp, där har ni ännu ett par coola skor, älskar dessa, från Finland så klart!


   


Våren kom till stan, hade hand om lille Harry, den lilla fartfläkten! Men vi hade många härliga stunder i skogen, nått både jag och han gillar


       


Det är ett jävla tjat om Malå, men ännu mera jobb väntades där, med en Finne som jag tycker väldigt mycket om, och så klart skämmer bort mig med en cykel. bara sådär :P


                       



Värmen började att komma till stan, en dag i Klösta är ett måste för att fylla på med energi 


         


Sedan kom det den där Finnen för att hänga i Östersund, en utekväll med dopp i kalla Storsjön samt löpning på fina frösön! 


       


Juni:


Vilka våra äventyr fortsatte in i Juni, kanotfärd som var jobbig som tusan men helt underbar, en perfekt dag trots att min nylagade iphone (vilket jag inte saknar alls idag) gick sönder... 
Vi njöt av solen och en helt spegelblank Indalsälv 


               


Lill brorsan tog studenten, jag var badvakt för en kväll, tränade i solsken och hängde med kossorna i Almåsa 


       


Jag och Sofia gick på upptäcktsfärd i Östersund, en plats vi aldrig sett förut, men som var väldigt cool, men spännande vattenhål och en del utkikstorn 


         



Så klart skulle de bli mera äventyr, denna gång bära upp fåtöljen i skogen :)


         


Och för att fortsätta till Finland, att spendera midsommar på deras vis!  Det där med att tända majbrasor mitt under midsommar kändes konstigt, men de funka ju de med! Dock så gillar jag nog midsommarstången mer :P Men jag hade en mysig midsommar, en sån som man kommer minnas trots småluckor lite över allt! haha


             


Men det var även denna måndag jag fick träffa en ny varelse som kommit till världen, Sötaste Lovis! 


 


Fick även hänga med killarna för att fixa med vattenkraftsstationerna, inte så dåligt de heller :)


     


Sedan fick de bli en resa ner till Falkenberg, en halvfull Sanne klev av planet i Göteborg och blev hämtad av en förvånad Finne, vi besökte havet och njöt av solen 


       


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sanneback - 30 januari 2015 17:18

    Ni kommer hitta mig här framöver :)   http://nouw.com/sanneback      s. ...

Av sanneback - 27 januari 2015 17:14

Idag lämnat vi paradiset och semestern.. Jobbar på torsdag och de kommer bli tufft, hoppas på att inte bli allt för tokig pga 7 timmars skillnad.. Men vi har alla fall hela dagen till att ligga vid polen och njuta av solen sista timmarna här. Vi ...

Av sanneback - 26 januari 2015 04:02

        jaha, dessa bilder(plus några fler som är tagna med gopro är vad jag har från äventyret...) jag raderade alla foton igår från minneskortet innan jag förde över dom till datorn OCH DET SUGER SÅ MYCKET!!!!! är så arg när jag kom på d...

Av sanneback - 22 januari 2015 23:43

idag har vi inte gjort mycket :P  v har testat deras nya hängmatteställe, och det är ganska gött att ligga där och lyssna på havet det är nått nytt som händer här hela tiden med tanke på att det fortfarande byggs här käkat lunch och sedan la vi...

Av sanneback - 22 januari 2015 11:15

igår åt vi japanskt ingen (det är ju så gott) nästa gång ska vi försöka boka ett av dessa bord man sitter vid och dom gör maten framför en det ser lite coolt ut och troligtvis smakar maten otroligt bra :)                          ...

Skapa flashcards