sanneback

Direktlänk till inlägg 12 december 2014

12 december

Av sanneback - 12 december 2014 07:28

hårda dagar i denna kaos....sorry att jag klagar men de är inte lätt alltså 

att folk håller på att renoverar i år fattar jag inte... detta har tagit ca 5 veckor och jag mår piss

men igår kändes allt lite bättre, vi fick äntligen upp vår bänkskiva som legat i trappuppgången och väntat, den gick nämligen inte att få upp i trapphuset...

jag vill ju ha en hel och fin bänkskiva så den är ju 3,6 meter lång.. och väger bra nog mycket

så gubbarna som kom med köket lämna den där nere eftersom den inte gick att bära upp

så igår blev det operation hissa upp bänkskiva till balkongen! inte alldeles lätt

men min snälla kollega kom och hjälpte till(hade inte gått utan han) så fick vi upp den 

är väldigt glad över de så nu kan den oljas in innan den ska på plats

samt den tar inte upp någon plats i trapphuset!

jag ser fram emot så mycket att få allt klart, och de verkar som att vi kommer hinna innan jul

vi får hjälp med köket på måndag, två goa gubbar som vill hjälpa

dom har varit och dragit el och fixat rören hemma och dom erbjöd sig

vilket vi inte tacka nej till, just för att dom gjort det förut och har alla verktyg

lite dyrare än att göra de själv, men så värt det då allt är klart :D 


 


igår efter vår nudelmiddag (ja maten är som den är dessa veckor..)

så försökte vi komma på kakel och allt annat som skall fixas.. 

så klockan han bli halv nio innan vi pallra oss ut för en halvtimmes löpning

och vad skönt det kändes efteråt, träning denna tid har inte varit den bästa

samt så har man helt tomt huvud om allt som ska fixas så träningen blir inte av på samma sett

men nästa vecka efter massor av städning, förhoppningsvis nån ny möbel kanske man kan kalla lägenheten ett hem igen och åter till normala livet, och en del julledighet!


jo igår fick jag träffa en sjukgymnast också, då min axel inte vill bli bra...

så fick lite övningar och så är de bara att hoppas på att de vill ge med sig

tydligen så är området runt axelkulan lite större än på andra armen

där av smärtan som uppstår... jag hoppas på att de blir bättre, hatar att vara hindrad av att kunna göra de man vill, alla fall med träningen

men vi får se, förhoppningsvis blir de bättre 


helgen kommer bestå av barnvakt, slipa, måla, tapetsera!

men nu är vi på sluttampen! 


s.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sanneback - 30 januari 2015 17:18

    Ni kommer hitta mig här framöver :)   http://nouw.com/sanneback      s. ...

Av sanneback - 27 januari 2015 17:14

Idag lämnat vi paradiset och semestern.. Jobbar på torsdag och de kommer bli tufft, hoppas på att inte bli allt för tokig pga 7 timmars skillnad.. Men vi har alla fall hela dagen till att ligga vid polen och njuta av solen sista timmarna här. Vi ...

Av sanneback - 26 januari 2015 04:02

        jaha, dessa bilder(plus några fler som är tagna med gopro är vad jag har från äventyret...) jag raderade alla foton igår från minneskortet innan jag förde över dom till datorn OCH DET SUGER SÅ MYCKET!!!!! är så arg när jag kom på d...

Av sanneback - 22 januari 2015 23:43

idag har vi inte gjort mycket :P  v har testat deras nya hängmatteställe, och det är ganska gött att ligga där och lyssna på havet det är nått nytt som händer här hela tiden med tanke på att det fortfarande byggs här käkat lunch och sedan la vi...

Av sanneback - 22 januari 2015 11:15

igår åt vi japanskt ingen (det är ju så gott) nästa gång ska vi försöka boka ett av dessa bord man sitter vid och dom gör maten framför en det ser lite coolt ut och troligtvis smakar maten otroligt bra :)                          ...

Ovido - Quiz & Flashcards