sanneback

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2014

12 oktober

Av sanneback - 12 oktober 2014 22:14

i fredags åkte herr finland hem, känns grymt ensamt... 

men de kanske inte tar allt för lång tid innan han kommer igen :)

de fick även bli en längre dag på jobbet (har ju inget att åka hem till) samt så har vi mycket att göra

käka lyxmiddag, lunchmatlådan med blodpuddig och bacon i...! 

stack på gymmet och sedan hem för att kika på idol innan sömn

men kunde inte somna förän vid 1... denna oro som alltid kommer när nått känns lite konstigt hemma

sedan så vakna jag vid sju igår, kan verkligen inte sova länge om helgerna längre :P

så jag kika vädret och stack iväg till fjälls, vemdalen/storhonga 

det var endast där vädret skulle vara fint och någorlunda nära och det stämde ju! 

hade solsken, vindstilla och lagom temperatur att gå i :)

gick mot fallmoran och kika vattenfall för att sedan ta en avstickare innan jag gick tillbaka

så blev runt 15 km vandring, helt underbart skönt 

sedan stannade jag till vid sångbäcksfallet innan jag fortsatte hem och fota lite mer, 


                                            


fick finmiddag hos mamma, sirapsteken som man aldrig tröttnar på

åkte och hälsa på mimmi, drack te och snacka :)

idag så blev det en promenad i höstrusket, men jag tycker de är skönt att komma ut på morgonen 

man får lite mer energi även fast vädret är tråkigt!

tvättat och städa lite, laga mat för veckan, åker till malå på tisdag så skönt att få ordning här hemma samt att få med sig bra mat, köpte massa rotfrukter för sammanlagt 20 kr, gav 7 måltider, ett kap!! 

varit och hängt med lovis :D så klart löqen och sofie! fikat och snackat

hon är ju för jävla söt, sedan är de så kul att se hur hon utvecklas även om man inte ses hela tiden

man undrar ju hur ens egna barn kommer vara och se ut, man längtar ju lite när man är uppi dom små

har hunnit med gymmet också med mimmi och pernilla, vi körde ett bra benpass tillsammans

cirkelträning men effektiv sådan ,


air squats 10st

lådhopp 10 st

lådhopp åt sidan 10st/ben

rumplyft 10 st

utfallshopp 10st/ben

 

detta körde vi 6 varv med en minuts vila

och det är lite lättare att köra denna sorts träning när man är fler, peppa varandra och man ger inte upp lika lätt, jag tycker de är väldigt kul! så mer av detta! 


haft skype med finne och nu ska jag sova :) imorgon ska vi hänga med nisse! 



s.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sanneback - 30 januari 2015 17:18

    Ni kommer hitta mig här framöver :)   http://nouw.com/sanneback      s. ...

Av sanneback - 27 januari 2015 17:14

Idag lämnat vi paradiset och semestern.. Jobbar på torsdag och de kommer bli tufft, hoppas på att inte bli allt för tokig pga 7 timmars skillnad.. Men vi har alla fall hela dagen till att ligga vid polen och njuta av solen sista timmarna här. Vi ...

Av sanneback - 26 januari 2015 04:02

        jaha, dessa bilder(plus några fler som är tagna med gopro är vad jag har från äventyret...) jag raderade alla foton igår från minneskortet innan jag förde över dom till datorn OCH DET SUGER SÅ MYCKET!!!!! är så arg när jag kom på d...

Av sanneback - 22 januari 2015 23:43

idag har vi inte gjort mycket :P  v har testat deras nya hängmatteställe, och det är ganska gött att ligga där och lyssna på havet det är nått nytt som händer här hela tiden med tanke på att det fortfarande byggs här käkat lunch och sedan la vi...

Av sanneback - 22 januari 2015 11:15

igår åt vi japanskt ingen (det är ju så gott) nästa gång ska vi försöka boka ett av dessa bord man sitter vid och dom gör maten framför en det ser lite coolt ut och troligtvis smakar maten otroligt bra :)                          ...

Skapa flashcards