sanneback

Alla inlägg den 5 oktober 2014

Av sanneback - 5 oktober 2014 20:41

i fredags så blev det en halvdag på jobbet, sovit lite sedan ville jag äta lunch med sofia och erika

så vi käka gött på cuprum och snacka en massa som vanligt :)

kul att se sofia också som var hemma från uppsala, 

de blev fredagsgym sedan så gick vi på basketpremiären, men jämtland faller som vanligt i sista minuterna, riktigt tråkigt att se, har inte riktigt den sista energin för hela 40 min på plan..

men det var kul att se ändå, dom är ju riktigt duktiga i vissa stunder 


igår så fick de bli lång sovmorgon, eller alla fall längre än vanligt

bara mös hemma innan vi drog för att se lite av klövsjö, visa lite

han kommer ha lägenhet där men förhoppningsvis jobbar han så pass bra att han kan sova här 

men då passa vi på att besöka vattenfallet där

har varit där sedan liten men det var väldigt länge sedan så jag minns inte så mycket

men otroligt fint och jag fick använda kameran, jag som vill ha rinnande vatten :D

vi gjorde trippen till lite extremare med att försöka ta oss upp ovanför fallet

men det var inte så lätt, efter att ha klättrat upp på hala och lösa stenar så mötte vi en bergvägg

så det tog stopp där... lite surt för det var inte så lätt men kul :P

vi fick vända neråt igen, vilket gick lite fortare än uppför, 

dock blir bilderna skit men dom går inte att ladda upp annars.. 

                                           


sorry för bildbomb men det fanns så mycket fin att fota, perfekt ställe för mig ..

det fick bli en lugn lördagskväll, båda var ganska trötta samt åkte han på jobb idag

så gick en promenad bort till mimmi en sväng, dom har ju flyttat hit på frösön nu :)

är grymt avis på deras utsikt! önskar att jag kunde vakna till den varje dag!

men får nöja mig med denna, har det ganska så bra ändå

glad att jag inte har så mycket insyn ändå, det där med persienner nere är jag inge fän av

önskar jag kunde ha fönster över allt omkring mig, vill ha in så mycket ljus jag bara kan 

lunchat sedan stack vi på gymmet, och jag körde kanske det jobbigaste jag gjort på länge

så nöjd jag var efteråt!, det var nästan så att tårarna skulle komma, inte långt ifrån

men det är så skönt att verkligen pressa sig själv till max, jag behöver göra de för att se att träningen ger resultat, och de gör de ju, uthålligheten, styrkan och konditionen finns där 


 


löpte 1 km sedan direkt efter med lyftövningarna (den med stången jag berätta om förut)

jag körde inte axelpressen i varje gång, har fortfarande känningar, men de funka med 20 och 25 kg

två gånger körde jag med 30 kg men då plocka jag bort den, de funkade inte alls

så sammanlagt blev 8,3 km löpning samt 10 ggr med stångövningarna vilket resulterar i 370 repetitioner, UTAN någon vila mer än till och från stången samt lyfta på och av vikt, 

man jag var tvungen att hålla i, om jag stannat hade jag inte kunnat fortsätta

på slutet orkade jag inte löpa mer än 0.6 km, men då har jag sprungit hela tiden mellan 12,5-14 km/h

så jag är ganska slut i kroppen men precis vad jag behövde, och vilket endorfin rus jag fick

att folk säger att träning inte hjälper dig med nått, så har man inte försökt tillräckligt 

sån glädje jag kan känna av träning kan ingen ge mig, just för att man mår så jävla bra efteråt

kanske konstigt att säga så men det är ju för dig själv du gör de och ingen annan 

och det är de bästa du kan göra för att få vara lite extra stolt över vad du håller på med, för jag lägger ner mycket tid på träning(just för att dne får mig att må bra) men sedan det är en sak jag kan utmana mig själv i, nått jag verkligen brinner för också! hejja mig!!!

 

nu filmmys innan ännu en fullspäckad jobbvecka! och det är full fart ett tag till :P 

 

s.




Skapa flashcards