sanneback

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2014

21 augusti

Av sanneback - 21 augusti 2014 11:00

igår var en rutten dag ända tills imorse då jag fick en fin överraskning 

min fina finne kommer ikväll, han skulle  inte säga något tills han var här men då jag kännt mig extremt nere så ville han göra denna dag till något bättre vilket de verkligen blev :)

egentligen var det inte ens meningen att han skulle komma men då han skulle tillbaka till finland från estland några dagar boka han flyg till mig istället för att vara kvar där

är så otrolig glad av att han gör detta för mig, fin fina finne <3


 


varför dagen inte alls vart bra igår var mestadels för tandläkaren.. 

börja med att dom inte kunde knacka bort plasttänderna (satt fast som fan)

så det tog ett tag, och det är inte alls bekvämt, det gör ont både i tandkött tänder och hela huvudet

sedan testa och se hur porslinständerna sitter, passa perfekt på tandstumparna jag har samt var färgen riktigt bra, men problemet var storleken på dom

så hon slipa ner dom och sedan måste dom skickas tillbaka för en ny bränning/lackning 

plus så var dom så tjocka så jag kan inte riktigt ha överläppen över utan att det ser ut som jag har kanintänder... vilket jag inte alls vill ha :/

men de kanske inte går att göra bättre heller pga att mina förra tänder satt snett så måste dom ha en viss tjocklek för att dom ska hålla..hoppas på det bästa 

så gick därifrån med ett par framtänder som ser ut att ha blivit utsatt för snusning i 100 år utan uppehåll, gula, missfärgade, halvtaskig form vilket känns kul inför helgen 

men det var endast för att dom inte ville limma med samma lim igen då dom inte fick bort dessa enkelt

sedan tror jag hon hade en annan person på ingående då hade dom inte heller tid för att göra om så dom såg lite bättre ut, tur ska jag dit på måndag igen och bara hoppas på att vi kan stätta fast porslinet och inte behöva skicka tillbaka dom igen, 


sedan sov jag dåligt natten innan, senaste veckorna har hjärnan varit på högfast i sömn

drömt otroligt mycket, konstiga drömmar som man inte riktigt vet vad de betyder

men jag är glad att jag kommer ha sällskap i sängen samt sovmorgon imorgon :)

igår fick de bli en tur till lit ändå (erika är sjuk så det blev ingen middag) men hälsa på pappa, mamma och mormor en sväng för att snacka lite,  slockna sedan i sängen lite efter nio, behövligt!

men det tär verkligen på mig att vara ensammen, även fast jag har vännerna omkring mig konstant så känns det ensamt, äta, laga mat, sova, kolla tv mm helt själv är inte bra för mig :O

speciellt när det är längre perioder, jag behöver vara själv ibland men inte för mycket av det

men nu hoppas jag på att dagen går fort så jag får hämta på flygplatsen, så glad!! :)





s.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sanneback - 30 januari 2015 17:18

    Ni kommer hitta mig här framöver :)   http://nouw.com/sanneback      s. ...

Av sanneback - 27 januari 2015 17:14

Idag lämnat vi paradiset och semestern.. Jobbar på torsdag och de kommer bli tufft, hoppas på att inte bli allt för tokig pga 7 timmars skillnad.. Men vi har alla fall hela dagen till att ligga vid polen och njuta av solen sista timmarna här. Vi ...

Av sanneback - 26 januari 2015 04:02

        jaha, dessa bilder(plus några fler som är tagna med gopro är vad jag har från äventyret...) jag raderade alla foton igår från minneskortet innan jag förde över dom till datorn OCH DET SUGER SÅ MYCKET!!!!! är så arg när jag kom på d...

Av sanneback - 22 januari 2015 23:43

idag har vi inte gjort mycket :P  v har testat deras nya hängmatteställe, och det är ganska gött att ligga där och lyssna på havet det är nått nytt som händer här hela tiden med tanke på att det fortfarande byggs här käkat lunch och sedan la vi...

Av sanneback - 22 januari 2015 11:15

igår åt vi japanskt ingen (det är ju så gott) nästa gång ska vi försöka boka ett av dessa bord man sitter vid och dom gör maten framför en det ser lite coolt ut och troligtvis smakar maten otroligt bra :)                          ...

Skapa flashcards