sanneback

Alla inlägg den 27 juli 2014

Av sanneback - 27 juli 2014 22:15

känns otroligt skönt att få komma på ett fint hotell med en fin kille efter den jobbigaste resan jag någon sin gjort... är nämligen i estland just nu

börja med att fredagen vart kaos i mitt huvud, arg, ledsen, orolig och allt annat man kan vara 

så att man man mår så dåligt att man vet inte vart man ska ta vägen

inte vilja göra något men komma bort från allt(jag som såg fram emot ledighet och stråk) men allt ändrades och det var verkligen inte en bra dag igår, men idag känns det bättre

kom på spontant att åka till finnen som är här och jobbar, 
bokade färja från stockholm och skulle åka halv tolv igår på dagen

efter att träffat både sofia och mimmi som är för övrigt dom bästa jag någonsin vet

så blev det hem, packa väskan och sedan börja rulla mot stockholm

stannade i sundsvall och sov i bilen 3 timmar på en mack... 

för att sedan fortsätta till hamnen, väl framme så ska jag checka in, 

men har inge pass, och dom rekommenderar att inte åka in utan pass (helvete)

jag tänkte inte ens på det, eftersom estland är i EU och jag har åkt till finland utan pass

(men ganska dumt av mig ändå, man ska alltid ha med sig de när man åker någon annan stans)

och jag vill inte riskera att åka in för då kan man antingen få åka båt tillbaka eller hamna i någon slags arrest till du kan styrka din identitet, körkortet räcker inte som ID

efter mycket om och men så blev det avboka färjan, åka till arlanda och fixa provisoriskt pass

för att sedan åka på en annan båt senare på dagen

allt detta kaos med röda ögon, ingen mat sedan fredags lunch, 3 timmar sömn i en bil, toppen 

så kan ja säga att jag somna ganska gott på båten och sov oavbrutet i nästan 11 timmar :)

idag var jag framme vid tio på morgonen, köra vidare 10 mil för att sedan anlända hit

och kan säga att det inte är lätt att köra här..dålig skyltning och bara svårt att förstå allt

(svensk trafik är ganska snäll om man jämför med andra länder)

men nu har jag lyckats med de också, vilket känns grymt för min del


     


men efter jag kom fram åkte vi till en söt strand och bada/sola, avkopplande på alla vis efter detta! 


         


sedan må jag säga att jag har nog haft ganska dålig bild av estland, förutom dåligt skyltade vägar så är det ganska "normalt" här ;) ligger inte så långt bort från sverige och speciellt inte finland :P men ändå, man hör ju bara folk åka på kryssning hit och inte mer

men nu har jag fått sett utkanten av tallin vilket är bara bra och  spännande

snacka om att alltid ha en förutfattade tankar om saker och ting 

här ska jag götta mig i spabehandlingar, solsken(hoppas på att åsk kaoset inte kommer), träna, bada och bastu i alla olika sorters! kanonfint hotell, känns extra bra då killarna jobbar under dagen och jag får roa mig med egna saker!

men har bilen så kan åka till dom samt kanske ta en tur någon stans, plus så är allt mycket billigare här än hemma, så ska se om jag hittar något kul att ta mig tillbaka 

någon som ska ha sprittransport? har en hel bil att fylla :P  



s.


Ovido - Quiz & Flashcards