sanneback

Alla inlägg den 18 december 2013

Av sanneback - 18 december 2013 21:15

   

idag har vi haft kurs på den nya turbinen som är i hissmofors!

så lite nytt har man väl stoppat in i huvudet :)

sedan stack jag till gymmet i krokom, testade det där och var själv den större tiden

det vart ett ryggpass sedan hem och käka, hade matlådan kvar från lunchen så det gick smidigt

har städat undan lite, dammsuga, hängt tvätt mm. kollat tv sedan stack jag ut

det fick bli backträning, hittade en bra backe med fäste så man kunde ta i och springa upp

jogga ner och om om igen, sedan tog jag en omväg hem till golvet och tränade magen,

nått jag verkligen hatar, det är så tråkigt..finns ju massor av övningar men det är samma sak.. 

 

men eftersom man stiliserar magen varje gång man gör någon övning, vad det än är för kroppsdel, så tränas den ganska bra ändå, men den behöver ju tyngre träning den också för att muskeln ska "växa" så som resten av hela kroppen :) men de jag menar är väl att folk som tränar magen var och varannan dag kanske inte får lika resultat som om man ger den ett bra pass och tänker på att spänna den då du tränar resten av kroppen! min teori, om den är rätt vet ja inte

sedan undrar jag om teorin verkligen stämmer att man kan träna den varannan dag, knappt någon vila? det är ju en muskel så den bryts ju ner då man aktiverar den, då borde den behöva återhämtning som alla andra delar av kroppen? nån som har svaret? :) ska söka på de imorgon, är ju lite intressant, för många säger olika saker, och speciellt att man kan träna den oftare än resten av kroppen, vilket jag inte riktigt förstår varför :P


sluttjatat om teorier, men kroppen är intressant om hur den är och funkar! helt klart 

nu ska jag ta och ringa nattsamtalet till jolle sedan sova :)

må visa min snygga löpoutfit.... NOT haha

tog långkallingar utanför byxorna istället för tvärt om :P tur det är mörkt och det knappt var några bilar som åkte förbi, inte det snyggaste att löpa i men varmaste

 

   

 

s.

Ovido - Quiz & Flashcards