sanneback

Direktlänk till inlägg 29 november 2013

29 november

Av sanneback - 29 november 2013 09:00


BASKET i mitt hjärta! 


                 

    

Jag saknar att få vara emd i ett lag, spela och hjälpa varandra till nått kul!

som vi slitit i många år men vi spelade för de! 

vi hade en helt annan laghållning än vad många andra lag hade(okej det fanns rötägg)

men vi skällde sällan, vi hade en tränare som peppa istället för att bara vara negativ

vi hade inga speciella träningar, utan skoj och en gemenskap som inte andra hade

och när man hörde från andra lag så skällde tränaren, spelarna var elaka mot varandra...

jag tror vi kom långt med detta, att vara snälla mot varandra

sedan finns det många roliga minnen från hela tiden man spelade, 


Dont worry, be happy kanske många känner igen? vi spelade nämligen våra första matcher med en GUL
T-shirt som räckte nedanför mina knän där det var en glad gubbe och denna text, yee

 

Erika var så arg en match då hon vart armbågad på brösten(kanske en aning känsliga då)

så skrek hon argt, Tror du jag har några jävla ståltuttar eller?? alla skratta!

 

Vi storspöade jämtland i a-hallen, och det lever vissa på än idag kan jag säga,

 

En match var min bästa, då jag gjorde flest poäng än andra, kul med tanke på min längd

och apropå längden, många förstår inte att jag har spelat basket, med mina 155 cm :)

man får tänka lite annorlunda, men ingen når ner eller lika snabb, det kan vara en fördel!

 

Sedan så kanske mindre bra av mig då jag vart så förbannad att jag knuffade en tjej då hon gick på korgen, ja jag fick ju så klart osportslig faoul, jag börja grina men var tvungen att spela klart

men annars spelade jag nog ganska snällt, men denna och enda gång fick jag kortslutning

 

Skadade mig sällan, en stukad fot och ett finger är allt under dessa år, jag är skonad från skador

 

Vi överraskade nog många, en lite by utanför Östersund kunde ändå spela basket. 
Många tog för givet att vi var dåliga (lite som bräcke:P ) haha 
och det har varit så kul att ändå ha spelat i div.2 och gjort det bra! 

 

Det finns så mycket mer jag kan berätta, det kanske kommer en annan gång?! :)

och basket är något jag tycker fortfarande är så kul, där av spela så mycket jag kan nu för tiden

jag blir glad och blir så sugen då man ser andra spela, som i lördags! Korpen tack?

man får en sån kick innan match och när man sätter igång, det bästa är när man kan avgöra, passa ett bra pass, göra poäng eller hindra motståndarna! 

saknar det, helt klart :)

 

 

   

 

s.

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sanneback - 30 januari 2015 17:18

    Ni kommer hitta mig här framöver :)   http://nouw.com/sanneback      s. ...

Av sanneback - 27 januari 2015 17:14

Idag lämnat vi paradiset och semestern.. Jobbar på torsdag och de kommer bli tufft, hoppas på att inte bli allt för tokig pga 7 timmars skillnad.. Men vi har alla fall hela dagen till att ligga vid polen och njuta av solen sista timmarna här. Vi ...

Av sanneback - 26 januari 2015 04:02

        jaha, dessa bilder(plus några fler som är tagna med gopro är vad jag har från äventyret...) jag raderade alla foton igår från minneskortet innan jag förde över dom till datorn OCH DET SUGER SÅ MYCKET!!!!! är så arg när jag kom på d...

Av sanneback - 22 januari 2015 23:43

idag har vi inte gjort mycket :P  v har testat deras nya hängmatteställe, och det är ganska gött att ligga där och lyssna på havet det är nått nytt som händer här hela tiden med tanke på att det fortfarande byggs här käkat lunch och sedan la vi...

Av sanneback - 22 januari 2015 11:15

igår åt vi japanskt ingen (det är ju så gott) nästa gång ska vi försöka boka ett av dessa bord man sitter vid och dom gör maten framför en det ser lite coolt ut och troligtvis smakar maten otroligt bra :)                          ...

Ovido - Quiz & Flashcards