sanneback

Direktlänk till inlägg 26 november 2013

26 november

Av sanneback - 26 november 2013 06:45

fortfarande seg, ingen halsont men snor...

snorar och nyser! så det blir nog lugnt för mig två dagar till

om det inte känns bättre imorogn då jag vaknar så blir jag hemma en dag och tar det lugnt

inte värt att jobba och förkylningen inte försvinner.... 

Men börja morgonen med en god tallrik yoghurt med havregryn, solroskärnor, pumpakärnor, nötter och färska rödvinbär plus en äggmacka :)


   

Godmorgon!!


annars igår så blev det kyckling med kokta grönsaker till middag, gott gott!

jag steker oftast kycklingen lite lätt för att sedan stoppa in den i ugnen för att gräddas klart 

då blir det inte lika torr som om man ska steka igenom den i stekpannan :) ett tips

mamma om och vi gick på mötet, och nu känns allt bra igen med dessa surisar!

fick en ursäkt vilket jag ville ha och det känns som om att dom lyssna och tog till sig

ena gubben skämdes nog lite.... och det ska han verkligen göra!! Sanne vs Pensionärer 1-0 


åkte och handla till veckan, planerat mat och det är alltid skönt

många vet ju att jag på en mataffär handlar extremt mycket

dock så kanske inte allt ätits upp men nu så med mer planering så ska allt kylskåpet rensas 

då joel också ska försöka äta bättre och jag mer mat så måste vi planera maten mer än förut

ut med halvfabrikat och in med massor av grönt, protein och goda nyttiga mellanmål

nån kväll ska jag baka Raw-Food bollar, visar sedan, men dessa kan man stilla sötsug, käka som mellanmål, ha som efterrätt, och dom är gjorda på nötter, frön, plommon, cocos, mörk choklad :)

återkommer mer resultat då jag gjort och smakat dessa!

ska även testa göra Hallonremmar, men det tar upp emot 7-10 immar i ugnen så det får bli i helgen, men dessa är gjorda av bara frukt och bär :)

Jag och joel kan ju ibland vara otroligt sugen på godis, fast jag har periodvis, är sällan förutom en vecka i månaden, gissa vilken.... haha , 

så ska försöka göra mer nyttigt och eget godis istället, får bara hoppas på att joel tycker om de också

han vill ju att jag ska baka mer så då får de bli så, men kanske inte de han hade velat haft :P


s.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sanneback - 30 januari 2015 17:18

    Ni kommer hitta mig här framöver :)   http://nouw.com/sanneback      s. ...

Av sanneback - 27 januari 2015 17:14

Idag lämnat vi paradiset och semestern.. Jobbar på torsdag och de kommer bli tufft, hoppas på att inte bli allt för tokig pga 7 timmars skillnad.. Men vi har alla fall hela dagen till att ligga vid polen och njuta av solen sista timmarna här. Vi ...

Av sanneback - 26 januari 2015 04:02

        jaha, dessa bilder(plus några fler som är tagna med gopro är vad jag har från äventyret...) jag raderade alla foton igår från minneskortet innan jag förde över dom till datorn OCH DET SUGER SÅ MYCKET!!!!! är så arg när jag kom på d...

Av sanneback - 22 januari 2015 23:43

idag har vi inte gjort mycket :P  v har testat deras nya hängmatteställe, och det är ganska gött att ligga där och lyssna på havet det är nått nytt som händer här hela tiden med tanke på att det fortfarande byggs här käkat lunch och sedan la vi...

Av sanneback - 22 januari 2015 11:15

igår åt vi japanskt ingen (det är ju så gott) nästa gång ska vi försöka boka ett av dessa bord man sitter vid och dom gör maten framför en det ser lite coolt ut och troligtvis smakar maten otroligt bra :)                          ...

Skapa flashcards