sanneback

Direktlänk till inlägg 20 november 2013

20 november

Av sanneback - 20 november 2013 11:45

Hade varkligen en mysig dag med joel igår<3

och idag är det en ny dag och arbete, kändes lite smått konstigt att vara ledig en tisdag

men helgen närmar sig och det är inte alls så tokigt!

dock kommer den spenderas helt själv då joel ska åka borta...igen..

men då får man göra de man vill helt själv istället :D 

ska på bio, the hunger games 2 är ute och den måste man bara att se!

kanske umgås med några klasskompisar, får bara hoppas på att dom är hemma :)

mysa med harry, dock är min hud sämst efter mycket gosande senaste veckan men får vara ute och leka, träna och äta gott! och har ett nytt beroende....

av dessa otorligt goda fruktbitar! om man är sötsugen så hjälper verkligen dessa

och det är gjorda på frukt och bär, inget tillsatt socker (så klart innehåller den fruktsocker)

eller E-ämnen utan det är bara naturliga saker i dessa

det dåliga är att det är små förpackningar och ganska dyra för själva mängden

men helt klart bättre än "vanligt" godis om det är så att man vill äta något sött :)

åt två påsar igår :O , men kunde inte låta bli haha

dock så säljs inte alla produkter från detta märke i affärerna, men det går att beställa hem, så man kanske ska göra de någon helg och mumsa på detta goda!


 


annars så har jag fortfarande träningsvärk i rumpan, helt otroligt :O övningen var grym!

så den får vila idag, och vi kör på rygg och biceps idag

eller pump, har bokat de men var inte så sugen, kändes roligare att vara i gymmet idag

köra en bra övning för ryggen, en favorit faktiskt

jag tar hjälp av 7 kg en bit för att sedan dra mig upp själv, orka inte hela min vikt än.

och speciellt inte när man är hänger längs nere så är det grymt tungt att dra sig upp 

började på 30 kg hjälp för 2,5 månader sedan så det har sjunkit en del sedan jag börja. hejja

samt så har jag inte hjälp hela vägen upp vilken jag började med!

kan köra två hävningar upp utan hjälp men vill köra minst 10 st utan stopp då jag håller på

men jag varvar med hjälp och utan, och när jag kör utan så håller jag emot och sänker mig sakta ner

mitt mål är att orka mig själv 10ggr utan stopp innan jul så det är en bit kvar,

det går även att ta hjälp av gummiband eller något annat redskap för att starta någon stans

tills man orkar köra helt själv! för jag tror inte det är många som orkar göra denna övning,

haha inte illa menat men speciellt inte tjejer, ser sällan dom göra dessa övningar med att dra sig upp

det är jag och två till på gymmet som jag sett gjort detta och använt sig av hjälpen

det har varit två som har kommit fram frågat hur jag gör, med hjälpstången

så det är kul att kunna visa dom och att dom vågar gör den sedan, det är en bra övning 



 
 

och det är ju en strålande dag ute, så klart en fin utsikt från fönstret som vanligt :)

ska gå ut 20 min på lunchen för att få lite sol och friskluft, 

det är nått man saknar från dagisjobbet, att vara ute på arbetstid, speciellt på klösta!

fanns ju inge bättre stället att få jobba på, just för den fina utegården men underbar utsikt

men får ju vara ute nu också men det blir inte lika ofta då när man sitter på kontoret en del!


jo just, igår inhandlades det en ny kamera, den kommer jag verkligen testa i helgen

det vart en Nikon D5200, grym! en skärm som kan vinklas lite hur som helst

mycket användbart då man ska fota djur, långt nere eller självporträtt  

man kan ta bilden för att den sedan hamnar i telefonen, smidigt att slippa föra över hela tiden

jag som gillar att lägga upp dom så kan jag göra de på plats, 

kan även trycka av med telefonen så behöver ingen fjärrutlösare! 

är nöjd redan nu och den gamla kommer användas i London så ska skicka den i veckan!

nu fattas det bara ett objektiv som jag vill ha, jultomten? 



 


s.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sanneback - 30 januari 2015 17:18

    Ni kommer hitta mig här framöver :)   http://nouw.com/sanneback      s. ...

Av sanneback - 27 januari 2015 17:14

Idag lämnat vi paradiset och semestern.. Jobbar på torsdag och de kommer bli tufft, hoppas på att inte bli allt för tokig pga 7 timmars skillnad.. Men vi har alla fall hela dagen till att ligga vid polen och njuta av solen sista timmarna här. Vi ...

Av sanneback - 26 januari 2015 04:02

        jaha, dessa bilder(plus några fler som är tagna med gopro är vad jag har från äventyret...) jag raderade alla foton igår från minneskortet innan jag förde över dom till datorn OCH DET SUGER SÅ MYCKET!!!!! är så arg när jag kom på d...

Av sanneback - 22 januari 2015 23:43

idag har vi inte gjort mycket :P  v har testat deras nya hängmatteställe, och det är ganska gött att ligga där och lyssna på havet det är nått nytt som händer här hela tiden med tanke på att det fortfarande byggs här käkat lunch och sedan la vi...

Av sanneback - 22 januari 2015 11:15

igår åt vi japanskt ingen (det är ju så gott) nästa gång ska vi försöka boka ett av dessa bord man sitter vid och dom gör maten framför en det ser lite coolt ut och troligtvis smakar maten otroligt bra :)                          ...

Ovido - Quiz & Flashcards