sanneback

Alla inlägg under april 2013

Av sanneback - 22 april 2013 11:33

 


sitter och kikar tv med en kopp te av ingefära, chili och citron!

ingefära sägs ha en bra läkande effekt, chili och citron för att få igång magen

dom starka smärtstillande tabletterna stannar upp magen vilket är väldigt störigt

den är tre gånger större än vanligt just nu.... men de går till sig snart hoppas jag

har vait och handlat, eller joel fick göra det största arbetet! men skönt med mat för hela veckan!

ikväll blir det antingen kyckling eller lax till middag! får se vad jag blir sugen på

joel jobbar så ska roa mig med skolarbete och film tror jag!

skicka en massa snapcht... sjukt roligt alla fall!! 

idag har jag fått följa hur löqen haft det på jobbet med lek, vila och ute! spännande dag haha

fick en film nyss då joel tvättade bilen!


kan ju säga en sak, fan vad jag längtar till sommaren :)

hänga med vänner, vara ute och njuta av solen, fota, grilla , ja allt som har sommaren till

förra sommaren var sjukt bra! så hoppas den blir lika bra detta år


   


längtar nog mest efter att få använda kameran, så mycket jag vill göra

bilder säger ju faktiskt mer än 1000 ord, och det är helt sant!

vill ta nya bilder med mig och joel, alla fall mer än två! (tålamod hos sjölund=sådär)

men dessa bilder hade jag ingen fjärrkontrollen, blir ju bättre med skärpa och fokus med en sån

slippa slå på kameran för att sedan springa bort och försöka få till rätt "ställning" på några sekunder 

kan man stå på en och samma plats och bara trycka av, min räcker ca 80 meter så det är bra

helt klart ett värt köp om man fotar mycket, om man vill ta kort på sig själv utan att be andra om hjälp

och om jag är framför kameran och nån annan tar kort känns det så dumt, gör det heldre själv!

sedan är det väldigt avslappnande att få gå ut och ta lite kort för sig själv :)


Inspiration

 


sedan saknar jag lille harry, men leka med en valp nu vore inte det bästa kanske

men tror joel snacka om att åka dit på onsdag! så får pussa lite på han :)


 



s.


Av sanneback - 21 april 2013 16:10

igår så blev de lugnt hela dagen, trött och seg..

kikade på tv och sov lite då och då!

joel fixade mat, sedan så kom simon, löqen, skamman, ramzi förbi

dom var så gulliga och frågade hur allt var med mig :)

sedan kom mimmi, handlade lite gott för att sedan stänga in oss i sovrummet

vi kikade på hunger games, en riktigt bra film :) se den om ni inte sett den


idag så vakna ja vid nio, käkade för att sedan somna om till tolv,

var behövligt och skönt 

fick hjälp av med sport toppen(längtar tills jag kan själv) så jag kunde duscha

sedan skjutssade joel mig till stan för att fika med cecilia! 

käka en god räkmacka, sedan köpte mig nytt smik, för allt har tagit slut

strosade en stund på stan, hitta mycket snyggt! men får gå en tur på stan då jag har mer ork

och kan testa kläder utan att det gör ont! 

promenaden hem från stan tog tid...går fan saktare än gammelfolket med rullator. 

så blev helt slut, så ligger i sängen, kollar tv, spelar spel och funderar på veckan som kommer

har lust att somna men tror inte det är så bra, får lägga mig tidgare idag istället

men det var skönt att få lite friskluft :)


i bröstväg så har svullnaden gått ner mycket mer  

i ena bröstet så har implantatet hamnat mer rätt, det andra sitter fortfarande högt upp

mjukare och muskeln känns inte lika öm!

men det rätta resultatet kan man se efter 1 mån till 1 år, så det kan ta lång tid

jag hoppas det går fort, känns ändå som det gått relativt bra med allt

många kommer nog inte märka att jag gjort en operation speciellt då jag har kläder på mig

lite de jag var ute efter, eftersom jag valde den storlek samt fomen på implantatet

det skulle se sjukt ut med ett par bomber på lilla mig! aldrig i livet,

och ville som sagt bara fulla ut det platta och inte mer, 

jag är väldigt nöjd vad jag ser nu, men långt kvar innan resultatet kommer

vila, och tålamod måste man ha mycket av, 


   


s.    

Av sanneback - 21 april 2013 01:31

Smile

Av sanneback - 20 april 2013 00:24

Har precis lagt mig i sängen, och det gick väldigt bra, behövde ingen hjälp så det är skönt! Går åt rätt håll :)
Ska spela lite candy crush', men har fastnat på bana 133, nån som vet hur man lyckas lösa den?? Omöjlig just nu alla fall...

Igår så kom Cecilia och fixade med mat till oss, sallad och lax :) kikade film och snacka! Sedan bäddade hon ner mig, låste och stoppade nyckeln i brevlådan :p somnade på en gång då hon hade gått! Så jävla skönt, sov tills Joel kom hem, vid sex-sju! Han fick hjälpa mig på upp sedan somna ja om till tio, sömnen är väl den bästa medicinen för att läka ihop :)
Idag så har allt gått mycket bättre! Har kunnat röra armarna mycket mer än igår, sedan gör det inte lika ont, behöver inte äta så mycket värktabletter samt är jag inte lika svullen idag, så det är bra! Har kikat film, hållt på lite med skolarbete, sedan fixat så jag tar bort stygnen i lit istället för att åka till Stockholm! Det funkade lika bra, känns segt att behöva åka dit igen bara för de!
Joel åkte och jobba ganska tidigt, han skulle hjälpa mig att få av sport toppen så jag kunde duscha riktigt! Men han var tvungen att åka! så Mimmi kom vid halv åtta och hjälpte mig! Fast hon jobbat och rest långt!
Vi käkade hamburgare innan så jag kunde ta en starkare värktablett i förebyggande syfte, sedan så hjälptes vi åt att få av mig den, läskigt att inte ha det stödet men det gick bra, även att tvätta håret som jag trodde skulle bli svårt, men funkade det med!
Torka tejpen med hårfönen för att sedan tränga på mig den igen!!
Ren och mycket fräschare nu:)
Kikade film och nu ligger jag här..
Tack så mycket Cecilia och Mimmi, att ni kunnat komma hit och hjälpt mig då Joel jobbat, ni är bäst<3

Imorgon blir det lugnt, kanske en fika på stan?! Sedan ska jag passa på att vara med Joel då han är hemma! En tripp till lit kanske, skulle behöva hämta posten samt ett paket, Hittade mig några tröjor på rean innan operatioen, tyckte jag skulle vara värd det efter den ;) men får se hur mycket jag orkar, går ju inte supersnabbt och så får jag inte röra mig för mycket! Men att komma ut en stund vore skönt!

S.


Av sanneback - 18 april 2013 11:55

vi kom hem vid tolv inatt, flygresan gick över förväntan så de var skönt!

hemma, käka lite medecin sedan så la vi oss, sov ända till sju så det behövdes,

fast jag får ligga uppallad med kuddar :P och joel hjälpa mig upp och ner..


 


jo jag har varit på akademikliniken i stockholm och gjort en bröstförstoring!

eller jag kan inte kalla det en förstoring, utan en utfyllning av det som försvunnit

då jag gått ner, samt tränar som jag gör har brösten påverkats mest..

dom har blivit mindre, platta och sitter inte som dom ska,

fick köpa ny bh för att dom jag hade blev för stora, sedan mina bikinisar sitter ju som skit,

och det har påverkat mig mer än vad jag trodde det skulle göra, jag är väldigt nöjd med mig själv annars och trodde jag kunde strunta i det, men gick inte..

så därför valde jag att göra denna operation, och jag ångrar mig inte ett dugg fast smärtan..

det gör ont, spänner, träningsvärk x1000 men det går bra ändå,

äter smärtstillande, och det är värt det när allt läkt ihop!

och jag bryr mig inte ett skit om vad andra ska säga, det har inte med saken att göra,

jag gjorde detta endast för min skull och ingen annans! och har tänkt på det länge

om nån vill fråga nått så svarar jag mer gärna,

innan man opererar sig så går man på en konsultation för att få en bättre bild av allt

och det hjälpe mig ännu mer att bestämma mig, då jag fick se resultatet(på ett ungefär) med hjälp av en 3D kamera! sedan snackade man om varför, vilket resultat vill man uppnå mm

läkaren jag hade är den främsat inom bröstplastik i landet, vilket känns väldigt bra
dom är väl en aning dyrare än vad man kan hitta på andra ställen, men har heldre ett par dyra bröst och får ett bra resultat än att gå efter billigare och inte bli nöjd! så 50 tusen fick jag betala

och så kul när jag var där, jag sa att jag inte ville ha stora bröst men fylla ut dom,

han savarade: Jag gillar inte heller stora bröst så detta blir en parfekt storlek och visade bilden

jag fyllde i med 290cc, men hög profil och droppformade implantat bakom bröstmuskeln.

kommer bli lite större än vad jag har haft innan, men om jag valt mindre inlägg hade det inte

blivit ett bra resultat vilket skulle då bara varit i onödan att göra en operation.

sedan nu är dom väldigt uppsvällda, vilket kan hålla i sig upp till 6 månader..

men jag får röra på mig efter 3 veckor, träna underkroppen om 1 månad

sedan om 3 månader får jag göra precis som jag vill, så det kommer gå bra

huvudsaken jag får gå ut och gå om tre veckor, så man inte sitter helt stilla :)

men sedan får man ju lyssna på kroppen, hur det känns och vad man kan klara av

strketräningen kommer jag börja väldigt lugnt med för att vara så skonsam mot mig själv.


                                       

  


 


dagen började med att

jag åkte taxi dit själv vid halv tio, började operationen vid halv tolv och klar halv ett!

joel får ändå inte vara med under tiden utan det var bättre han fick ta det lugn på hotellet

innan operation så fick jag träffa sköterskor, narkosläkare och han som skulle operera mig.

narkosläkaren lugnade mig mest, eftersom jag har sövts en gång när jag var 7 år och då nära döden

mina luftrör drog ihop sig, dom visste inte om när jag vaknade vilka skador jag kunde ha fått på hjärnan..eftersom jag var utan syre så pass länge, men jag lever och är normal ;) så har det alltid varit jobigt med att bli opererad, kom ihåg då jag skulle fixa näsan var jag lika dan, men han sa att det händer aldrig på vuxna människor och att jag hade inte behövt nämna det innan

men är känslig mot narkosen för jag blir så illamående, så han gav mig allt han hade för att jag skulle slippa de då jag vakna, han hade även bott i östesund så det var kul att prata med han :P

träffa läkaren, han ritade på mig och vi pratade en sista gång innan om storleken och så!

trängde på mig en tajt sprotbh(som jag kommer bära i tre veckor konstant)innan jag la mig på bordet

somnade så jävla gött, tänk om man kunde få somna så varje dag, då hade de varit någe :)

vaknade upp på uppvaket där jag fick medeciner och blev ompysslad av sköterskorna

var inte alls så yr/illamående som jag var då jag vaknade efter näroperationen, så det var skönt!

sedan fick jag åka in på mitt rum igen för att träffa joel <3

vi fick fika efter ett tag, kollade film och sov, joel vandrade iväg då jag somna, 

han var tvungen att få i sig mat och luft, sitta i ett rum på en stol i timmar är han inte hans grej

men han har varit så hjälpsam då jag behövt något!

dricka, klä på mig, gå på toa, bära saker vilket jag ändå inte får göra! öppna dörrar och så 

man blir väldigt handikappad eftersom det gör ont då man rör armarna/överkroppen, 

så nu har han åkt på jobbet, så cecilia kommer och hjälper mig med maten och sånt idag/kväll

vilket ska bli skönt att ha någon hos mig, vill inte vara helt själv dom första dagarna

det sägs att man kan bli deprimerad efter en bröstoperation, och tror man kan hindra att bli de om man har någon hos sig hela tiden! så alla är välkomna en sväng om man vill det

bara skönt att ha folk omkring sig fast jag kanske är seg, trött och inte superpratglad

så det blir nog mycket film, tv, tvspel under helgen, kanske en fika om jag pallar de,

haha har man ännu en anledning att inte åka på forum!!

har aldrig varit där, och behöver aldrig vara där, bortkastade pengar och sedan känner jag mig för gammal för att åka på forum nu faktikst, om jag var 18 kanske jag hade åkt, men aldrig haft sugen efter att åka dit heller, så jag klarar mig väldigt bra utan den! som alla andra år!

tycker heldre om stråket en hel vecka, det är helt klart mer värt :) SOMMAR är det också

nu ska jag knäppa på en film och sova en stund, sedan blir det gympa för att få igång armar/blod

men den är mest obehaglit, för det känns så konstigt med muskeln... men men bara att göra det som står på papperna!!

längtar tills man är färdigläkt och får köpa nya bh, bikini! kommer bli det roligaste med allt

få ta på sig en bikinitopp som passar som handen i hansken igen,

men får inte använda bh med bygel på tre månader... men det går nog bra i sommar


Min historia om brösten, vilket faktikst är en viktig del, och jag tror alla kvinnor vet vad man menar

det är svårare för en man(typ pappa) att förstå men alla har stöttat och varit på min sida ändå

så glad att över alla som snackt och frågat hur allt gått med både konsultationen och operationen.

ni är guld värda alla som ställt upp <3

man kommer säkert få en och annan fråga längre fram men det får man ta då

har inget emot att svara, men behövde inte säga nått mer än dom som står mig nära

men skriver ut det här för att det är enklare och ganska skönt att skriva om det...

sedan skitsnack lär man ju höra, men det tar tyvärr inte på mig, bryr mig inte om vad andra tycker (dom som kanske snackar skit är väl dom som är avensjuka för att dom inte kan/vågar själv)

men det är jag själv som ska vara nöjd och jag är det till 200% nu!!

starkare och säkrare än någonsin! :) så glad att jag är jag, och inte försöker vara någon annan.  


        

jo jag har även lyckats haft en telefonintervju med Siemens idag vid 11, fast jag är småseg på att prata får se om dom hör av sig igen, siemens hade intervjuer här i östersund den 6-7 maj så hoppas man kommer vidare till den
även fått sms från dom jag jobbat med på praktikerna, jämtkraft har pratat med dom som referenser jag gav dom, så personrena dom pratat med hade lagt ett gott ord för mig så får jag se vad som sker!
men valde dom som jag lärde känna bäst och var tryggast med!
hade även skrivit det bästa personliga brevet engligt en på statkraft
(eller pappa har hjälpt mig väldigt mycket med de, så tackar för det far)
så han skulle skriva ut det och rama in det för att det var så bra :P kul att höra!


ne nu vila!!


s.



Av sanneback - 17 april 2013 17:45

Jag mår bara bra, och är så nöjd att jag gjort detta, kommer aldrig ångra mig, men berättar mer imorgon då jag har dator och mer ork att skriva,
Men vaknade men finväder, synd att jag inte fått tagit del av det:/ och hade en fin utsikt då Joel käkade frukost!
Vi ska snart bege oss till Arlanda, gruvar mig lite för flygresan men det går nog bra! Har alla fall haft härliga, trevliga människor omkring mig hela dagen, fått mysigt fika på sötaste brickan, Joel har varit här och har världens finaste vänner/familj som stöttat, skrivit och pratat med mig<3 stora kramar till er alla!! här är bilder från dagen men berättar som sagt mer imorgon!

Av sanneback - 16 april 2013 20:58

Sitter på hotellrummet och kikar tv!
Vi kom hit runt halv tolv idag, sedan mötte vi upp Kim och chris för en promenad i gamla stan och fika :)
Syns att det har regnat i stort sett hela dagen men det har inte gjort så mycket! Vi har sett oss omkring lite, visa chris slottet och allt annat man kunde komma på!
Jag och Joel har ätit på en fin restaurang nära hotellet, mycket god mat :) så nu är vi mätta och belåtna!
Vi ska bara mysa på här sedan försöka sova så gott det går!
Jag ska ta en dusch med ett hemskt duschmedel.. Gruvar mig för håret! Erika sa att det blev som svinto typ, men det ska ju göras, jobbigt bara att inte få smörja in sig eller kamma håret!
Blir en till dusch imorgon bitti innan jag åker iväg, Joel kommer senare då han ska checka ut från hotellet!
Är så nervös.. Men är ännu mera säker, för jag gör det av en anledning och det är en sak som jag stört mig på över ett år...
Jag kommer både vara glad och nöjd då allt är klart, de vet jag :)
Nu ska jag passa på att kramas med Joel innan duschen! För sedan får han inte pilla på mig mera :p

Av sanneback - 15 april 2013 23:03

Idag så sov jag ganska länge, vilket behövdes! Sovit så dåligt senaste dagarna, sedan duscha och fixat med saker inför imorgon :) åkte till torvalla för att träffa alla där men Pia var magsjuka så vände ganska snabbt! Vore dumt att bli sjuk nu...
Åkte till lit och hälsade på Erika med barn, söta elin och Anton :) var väldigt skönt att få prata av sig med henne inför onsdag, eftersom hon nyligen varit med om nästan samma sak, Vet lite mer vad som händer där och så! sedan är jag mindre nervös idag än vad jag varit över hela helgen, skönt!
Berättar en annan dag vad som sker,
Bytte även däck på bilen med pappa, fixade båda saaben och Audin!
Käkade mat där, sedan till stan för gym, innan det så ringde Siemens och ville boka en telefonintervju med mig, så jävla glad :) allt verkar rulla på just nu, så ska prata med dom på torsdag!!
Men kommer inte ihåg vart jobbet var men de visar sig då :p
Det blev ett bodypump pass med Cecilia, svettig och trött efteråt! Alltid lika skönt att gå där ifrån! Sista gympasset på nån månad... Suger men de är helt klart värt det:)
Men nu ska jag kela med Joel och kolla film, sedan sömn! Vi flyger vid kvart i tio imorgon till Stockholm, ska även träffa Kim och chris för en lunch i gamla stan :) så de blir en skön och avslappnad dag med aktiviteter så man kanske kan somna gott och vakna något utvilad på onsdag

Ovido - Quiz & Flashcards