sanneback

Direktlänk till inlägg 28 december 2012

mitt 2012

Av sanneback - 28 december 2012 07:40

jag har haft ett verkligen upp och ner år! både bra och dåliga beslut har tagits, jag har gjort de ja velat, men även gjort sånt som jag ångrar, jag har lärt mig massa i både skola, arbete och livet.


januari : 


En drink kväll med massa sprit, otroligt vad mycket vi hade tagit med oss, men gott blev de, 

så klart skotercross, antar att de blir samma i år, alltid kul att kolla på, och ha med kameran, man kan alltid få coola bilder när dom kör.


     


februari:

 


Jag grattade mig själv med två nya tatueringar! och ångrar dom inte ett dugg, men den bästa är nog Om jag var en viking, betyder mycket för mig, har extremt många bra och dåliga minnen med den låten.

jag fyllde så klart år och hade en mycket bra och trevlig födelsedag, plus så lever blomman jag fick av pia än ;)

många promenader på isen, ! 


     


   


mars:


Invigning av mamma och magnus badrum eller vad man ska kalla de, vi basta och bada och var en hel del i klösta :)


     

 


april:

 


Våren börja dyka upp, men kom på att bilden på oss två är nog från julbordet på joels jobb året innan, 

de blev mycket promenader vid storsjön, den bästa månaden när de börjar bli ljus och snön försvinner och små tusselago ploppar upp över allt!


       


maj:


Jag fick åka på min första och sämsta praktik! den var i dalarna, Malung! jag var nervös så klart, jag hade bara varit upp i en ända vindsnurra innan men jag överlevde.

åkte hem över helgerna för att vara där under den tiden hade jag inte klarat av, så de blev några mil i bilden!


   


Juni:


   
Sommaren börja smyga sig fram, ljusa härliga dagar och nätter! firade midsommar hos emma och hade de otroligt trevligt! badade och käkade god mat,

sedan blev de en del fotande, var mycket på frösön samt vid storsjön! jag önskar jag var med aktiv med kameran men det kommer och går, några bilder blev de allt :)


           

 


juli:


Hade en ortroligt bra juli! vi var på BK fetival med bra liveband, det var stråket hela veckan lång! varje dag förutom en söndag var jag ut, slappade hemma i klösta efter en hård vecka samt jobb på klösta innan de bar av på praktik igen! en jävligt bra månad, helt klart :)


               

    

        


          


   


augusti:


De blev middag med hästar, många löpturer med abbe och jobb, sedan åkte jag till Vara för att ha fyra veckor praktik, den bästa av dom alla så klart :) saknar grabbarna jag va med där, alltid glada! besökte även liseberg, år och dagar sedan jag var där och man blir som barn igen! jag fick vara ovanför molnen en dag också, bland de häftigaste jag varit med om! men förhoppningsvis blir de fler gånger.

saknar min lilla stuga, jag trivdes väldigt bra där, hade bad, gym, mat och otroligt mysiga dagar i solen 



       




 


   

 

          

 

         

 

     

 

 

 

          

 

september:


den kanske dumaste månden! fick för mig en massa som jag egentligen inte ville.. 

men de blev en ny praktik i jönköping/gränna


   

 

 

     

 

oktober:


Ny månad och befann mig i jönköping! snubbarna jag var med där var okej, men lite konstiga om man får säga så! haha, men hade ett skönt flickgäng i huset som jag umgicks med, och även det största gymmet jag sett! 

gick många promenader, otroligt fint där! bytte däck inför hemresan, vilket väckte uppmärksamhet... konstigt med en tjej som byter däck? nja de tycker jag borde vara något alla kan, viktigt!

intervju till ett tidningsreportage som jag trodde var en liten sida men hamna på hela framsidan! oj!

åkte hem utan att mamma visste, hon fyllde 50 och blev så glad så hon grina, härligt!

sedan tillbaka till skolan.....suck

 

         

   

 

       

 

november:


De blev en massa plugg... vilket sög så klart!

men de blev även donkenmat i sängen samt mysig fest med vännerna! hade även trevlig spelkväll med mig själv då joel var med sina vänner! helt klart den godaste varm chokladen jag druckit på länge!

                         

 

december:

 

den bästa månaden! mys med värdens bästa hund, sedan en resa till Thailand med den bästa <3

hade två helt underbara veckor, då jag fick träffa bror, lata dagar vid polen, fest med en massa buckets och sjuka dagar.. men en behövlig och skön resa! för att sedan komma hem till vita sverige för att umgås med alla olika familjer jag har :)

                     

 


 

     

 

 

jag är lite impad av mig själv, jag har faktiskt bott borta tre månader av detta år, på en helt ny plats med helt nya människor och helt själv! de trodde jag inte att ja skulle klara av, men de gick vägen!

jag ångar inte heller att ja fortsatt med utbildningen, ett av mina bästa beslut! jag trivs så otroligt bra med jobbet men är dock nervös när jag väl står där och är klar, vart kommer jag hamna?

men de får jag ta när dom besluten ska tas, kan inte bestämma nått innan

jag har även lyckats sagt emot personer som betett sig illa, jag tar inte vad som helst!

jag har fattat ett dumt beslut om en lägenhet jag fortfarande inte fattar varför jag tog den.... men nu är allt löst och vi blickar framåt, alla trampar snett ibland,

tur de finns dom som förstår, förlåter, glömmer och går vidare! 


nu ser jag fram emot 2013, helt klart :) kan bara bli bättre

ha ett Gott Nytt År till er alla för de kommer jag att ha!


s.

 


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sanneback - 30 januari 2015 17:18

    Ni kommer hitta mig här framöver :)   http://nouw.com/sanneback      s. ...

Av sanneback - 27 januari 2015 17:14

Idag lämnat vi paradiset och semestern.. Jobbar på torsdag och de kommer bli tufft, hoppas på att inte bli allt för tokig pga 7 timmars skillnad.. Men vi har alla fall hela dagen till att ligga vid polen och njuta av solen sista timmarna här. Vi ...

Av sanneback - 26 januari 2015 04:02

        jaha, dessa bilder(plus några fler som är tagna med gopro är vad jag har från äventyret...) jag raderade alla foton igår från minneskortet innan jag förde över dom till datorn OCH DET SUGER SÅ MYCKET!!!!! är så arg när jag kom på d...

Av sanneback - 22 januari 2015 23:43

idag har vi inte gjort mycket :P  v har testat deras nya hängmatteställe, och det är ganska gött att ligga där och lyssna på havet det är nått nytt som händer här hela tiden med tanke på att det fortfarande byggs här käkat lunch och sedan la vi...

Av sanneback - 22 januari 2015 11:15

igår åt vi japanskt ingen (det är ju så gott) nästa gång ska vi försöka boka ett av dessa bord man sitter vid och dom gör maten framför en det ser lite coolt ut och troligtvis smakar maten otroligt bra :)                          ...

Ovido - Quiz & Flashcards