sanneback

Alla inlägg under augusti 2011

Av sanneback - 16 augusti 2011 20:15

fy känner mig sjukt seg om dagarna, sover länge och gör inte ett skit när jag kliver upp... fast igår satt jag uppe och väntade på joel, medans jag fixade en massa med datorn, känner mig lite som en nörd, den funkar fortfarande så då borde jag ha gjort rätt! varit till pappa nu på kvällen och packat ihop rummet där, så nu kommer jag inte att bo där någe mer, just för att eric ska få ett rum! hade varit roligare att flytta därifrån om man hade en lägenhet att flytta in i, men det kommer väl!

kollat även massa på csn om lån och skit.. tungt att behöva ta lån får att kunna studera, men som tur pluggar jag bara två år och det blir inte så mycket pengar :)


fortfarande sjuk också, eller är ganska bra men jag tränar inte än för att inte riskera att bli mer sjuk... dock måste det bli en promenad imorgon!


 
nu blir det tv.


s.

Av sanneback - 15 augusti 2011 22:16

dagen har jag inte gjort mycket alls, legat i soffan och bara tagit det lugnt :) efter middagen for jag in till stan och kim... min dator ville inte riktigt fungera, tur man har en bror som är nörd och kan hjälpa en, dock så är allt på datorn borta, alla bilder, filmer och allmäna saker men jag lyckades föra över det mesta på en extern hårddisk men segt att föra över allt och få till den som jag hade den förut! men tur ändå att den lever :) passade även på att sola en sväng, och köpa förkylningsmedecin och hoppas på att man blir frisk så snart som möjligt ! inatt kommer sjölund fy vad glad jag är att ha honom <3 


 

s.

Av sanneback - 15 augusti 2011 10:12

måndag, och precis 7 dagarkvar tills jag ska börja i ström.. jag hoppas att allt går bra och att jag kommer trivas med det! och promenaden jag gick igår skulle jag inte ha gått, har hosta nu istället och snorig :/ jag vill verkligen inte vara sjuk alls! speciellt inte denna vecka innan skolan börjar! mindre bra... men men, blir vila några dagar till, måste ändå fixa lite saker i stan denna dag, plus min dator är hos kim, den har typ blivit "gammal" igen, så han skulle kolla på den, men måste ha den ganska snart, har massor av saker på den som jag måste fixa och kolla på! man kanske inte ska ha allt på datorn? aja hoppas att den är utom fara och att det är någe skitlitet problem! nu ska jag dra upp joel och käka frukost!




vill dra någon stan också, men kani inte för skolan... tänk hur skönt ser inte detta ut? vill verkligen tillbaka till thailand någon gång!


s. 

Av sanneback - 14 augusti 2011 18:29

igår såg vi på harry potter, fan vad bra den var! fast alla filmer är bra och jag själv är inte så mycket för såna filmer annars, men dessa filmer har alltid varit spännande att kolla på! synd att det är slut nu, men den slutade precis där den skulle sluta :) idag har jag varit med erika och sofia, vi har fikat och myst med bio! idag igen :P..  vi såg pirates of the caribbean, en bra film! dock var harry mycket bätre, men vi hade det mycket trevligt, prat om allt :) nu ska jag ta en promenad, vågar inte springa än... vill inte bli sjuk en längre tid så jag vilar heldre en dag mer ! och snart drar skolan igång, är faktiskt nervös... men det går nog bra! bara man får starta och komma igång rullar det nog på.


 

s. 

Av sanneback - 13 augusti 2011 09:58

jobbat har gått superbra, dock har jag blivit förkyld, eller har ont i halsen och snorig.. riktigt segt! men det går ju över ganska snabbt hoppas jag! det var ju även sista dagen på litsongan, kommer sakna precis alla där! speciallt barnen, men jag kommer säkert hoppa in där när jag kan plus hälsa på! :) igår hyrde jag och joel två filmer, men i detta huset funkade inget igår, så lyckades bara se en halv film... vi båda var ganska frustrerde, hoppas att vi kan kolla klart på dom idag! ikväll blir det bio, nu ska vi äntligen kika på harry potter! skönt med en lugnt helg för en gångs skull, ingen alkohol! 


   ger en fin bild på tiger idag!


s.

Av sanneback - 10 augusti 2011 19:17

nu har jag ett nytt mål,  en runda som är på 5,2 kilometer ska jag klara av att springa på 25 min... hårt mål men det ska gå att fixa, nu sprang jag denna runda på 33 min, så 7 min bättre ska jag bli! och hastigheten jag hade när jag sprang var på 9.6 km/tim och 1 km sprang jag på 6.15 min... funger då joggkompisen? :P jag ska testa en annan app också för att se om dom är ungefär lika! men nu kom jag ju på, sträckan stämmer med tanke på att den har gps! och kan ju kolla på en karta där jag sprungit! hahaha dum jag då!  men nya mål är viktiga att sätta upp :) abbe orkade med hela tiden, dock är det svårt att trötta ut hundar, men nu sover han skönt den söta saken !



annars har jag köpt den bok vi ska ha i början av utbildningen, 400 kr... det är verkligen inte billigt att studera! men den kommer om några dagar så får se vad vi ska börja med, och det är faktiskt bara 12 dagar kvar tills jag börjar!

 natt  

s.

Av sanneback - 10 augusti 2011 17:25

öppnade idag, sjukt segt men det funka, imorgon jobbar jag 7.30-16, det är faktiskt den jobbigaste tiden att jobba, men vi har lite barn så det går nog bra :)

promenad med buck efter jobbet piggnade till mig, varit trött och seg idag.. och snart ska jag dra ut och springa, då får abbe följa med!ska även testa joggkompis på min tele under turen och se hur långt jag springer, dock tror jag att det kan missbedöma distansen, men tiden stämmer ju, fast brukar sällan använda klockan :P ska även testa den på min utmätta sträcka jag gjort med bilen och se om blir ungefär lika långt med de jag har på telen, tror inte att det blir samma men testa för då vet man att det funkar :) 


 

är hösten påväg nu? det är kallt, blåser och är allmänt ruggit... vill faktiskt ha sommar tre månader alla fall!


s.

Av sanneback - 9 augusti 2011 18:34

börja 9 och sluta 17.30 idag, det har väl gått bra idag men ändå segt, var med tre barn själv efter halv fyra och det är lite ensammt om man ska jobba till halv sex! men det funkar så klart, annars gick jag en skön morgonpromenad med abbe imorse! och efter jobbet, handlat och nu ska jag åka till pappa en sväng och försöka få lite hjälp med några saker :) plus joel hade lagat mat idag, kycklinggryta och det var riktigt gott alltså!


 

han är duktig min karl! blir även en tidig kväll, öppnar imorgon! men ska även försöka klämma in en lätt löptur innan sängen :)


s.

Skapa flashcards